Klacht: Wijzigen vliegtijden

op 22 mei 2016 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Geachte heer, mevrouw,

Op 6 februari jl hebben we (4 personen) bij Corendon Airlines een vlucht op 23 april 2016 geboekt van Amsterdam (Schiphol) naar Dalaman (Turkije).
Mede omdat wij allen 60 plussers zijn, hebben we bij de keuze van de vlucht ons met name laten leiden door de vertrektijd. We hebben een vlucht met vertrektijd 10.30 uur vanuit Amsterdam gekozen. Dan kunnen we ’s ochtends met het ov vanuit huis vertrekken.
Deze vlucht kost (als enige) € 234,- p.p. Andere van Corendon, die om 05.00 uur vertrekken, zijn veel goedkoper, namelijk van € 89,- tot € 109,- p.p.

Twee weken voor vertrek krijgen we de tickets gemaild met een gewijzigde vertrektijd voor onze vlucht. Deze is nu 05.00 uur geworden. Dit betekent, dat
– we om 02.00 uur vanuit een logeeradres een taxi moeten nemen,
– door het overslaan van een nacht min of meer gebroken in Turkije aankomen (en dat voor aanvang van een wandelvakantie),
– we het als een zeer slecht begin van onze vakantie ervaren.

Over onze bezwaren tegen deze handelwijze van Corendon hebben we uitvoerig met de afdeling cliëntenservice van Corendon gemaild. Hun, steeds herhaalde, standpunt is dat het een chartervlucht betreft en dat de vluchttijd / vluchtschema onder voorbehoud van wijziging onderhevig is (indien dit binnen een termijn van 6 uur valt). Corendon heeft hier, formeel gezien, wellicht een punt; doch wij zijn van mening dat het wat aard betreft een geheel andere vlucht is als besteld, het voor ons extra kosten meebrengt en dat het een groot ongerief veroorzaakt.
Er is, volgens ons, sprake is van grove misleiding, een onredelijke opstelling en een doelbewuste werkwijze ten koste van klanten (dus ten gunste van henzelf t.w. gunstiger / goedkopere vertrektijden vanaf Schiphol).
Overigens heb ik de bepaling van de mogelijkheid om de vlucht tot 6 uur te wijzigen (achteraf) niet in de Nederlandse Algemene Bepaling van Corendon (de A.V. is 43 blz. lang!) kunnen lezen.

Naar onze mening worden consumenten met de betere vertrektijden (en de daarmee samenhangende prijzen) naar deze vlucht gelokt om hen vervolgens van een goedkopere vertrektijd van Schiphol gebruik te laten maken. Annuleren is geen optie omdat er geen andere vlucht beschikbaar is en er (indien anulering binnen twee weken voor vertrek geschiedt) 50% van de betaalde tarieven in rekening wordt gebracht.

Omdat we zo ontzettend boos op Corendon zijn en nu ook van anderen hoorden dat dit een gebruikelijke werkwijze van hen is, richten wij ons tot u om deze misstand aan de kaak te stellen en om u te verzoeken hen hierop aan te spreken en ons in redelijkheid te compenseren.

In het vertrouwen dat u deze noodkreet oppakt, verblijven ik,

P.A. Davidson
0318 554753
pdavson@gmail.com

Ps. Ik kan u desgewenst de mailwisseling hierover met Corendon toesturen.

Indien de bijkomende kosten (taxi), hogere tarieven en ongerief gecompenseerd wordt.
Totaal voor 4 personen € 940,-

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Corendon

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Corendon nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door pauldavidson