Klacht: Wij voelen ons opgelicht door de monteur van BCC

op 13 mei 2016 over BCC in de categorie Electronica Winkels - ketens

Onze vaatwasser deed het opeens niet meer en gaf een watericoontje aan wat volgens het boekje betekende dat de vaatwasser dan geen of niet genoeg water krijgt en omdat wij niet wisten of we nog garantie hadden belden wij naar de klantenservice van BCC.
Daar werd ons verteld dat wij inderdaad nog garantie hadden en dat wij absoluut niet zelf aan de vaatwasser mochten komen, want de monteur zou er naar komen kijken.
Een week later kwam de monteur, die eerst 5 minuten bezig was aan de elektronische stop, en vervolgens ineens zegt: hij staat op de slang. Wat hij helemaal niet kon zien van dat punt.
Vervolgens haalt hij de vaatwasser, zonder enige moeite onder de aanrecht uit en beweerd dat hij inderdaad op de slang stond. Aan de slang zelf was niks te zien, als de vaatwasser er daadwerkelijk op had gestaan dan had er een deuk of knik in de slang moeten zitten aangezien de vaatwasser al een jaar niet van zijn plaats af was geweest. Ook zou de vaatwasser achteraf onstabiel moeten staan als hij op de slang gestaan had, maar ook dit was niet het geval.
Vervolgens vraagt de monteur een krabbeltje, zodat hij kan aantonen dat hij langs is geweest. Blijkbaar teken je gewoon voor een rekening van 98 euro, omdat hij in had gevuld dat de slang bekneld zat en dit valt niet in de garantie volgens BCC dus mag je zelf betalen.
De klantenservice heeft ons duidelijk op voorhand verzocht NIET aan de vaatwasser te komen, maar wanneer de monteur dan komt wordt het ineens afgedaan als een eigen fout.
Terwijl wij foto’s gemaakt hebben van de slang, die nog helemaal intact is! Ook kunnen wij aantonen dat de vaatwasser niet onder onze aanrecht past wanneer hij op de slang zou staan, dus het hele verhaal dat de slang bekneld heeft gezeten is dus gewoon niet waar. Meerdere malen hebben wij inmiddels contact gezocht met BCC om ons op een klantvriendelijke manier tegemoet te komen, maar ze werken helemaal nergens aan mee en eisen dat wij de rekening gaan betalen.

Wij zijn tevreden wanneer de rekening (deels) komt te vervallen, omdat wij ten eerste onjuist zijn voorgelicht en ten tweede een rekening krijgen voor iets wat niet waar is. De slang van de vaatwasser zat niet bekneld, alles wijst erop dat de fout in de elektronische stop zat en de monteur is ook aan die stop bezig geweest. Het is heel makkelijk om daarna te zeggen dat het iets anders was en daardoor het op onze fout gooien zodat het BCC geen geld kost dat de monteur langs is geweest.
Eerlijkheid duurt het langst, en wij willen gewoon op een eerlijke vriendelijke manier behandelt worden en niet dat ons op zo'n vieze manier geld afhandig wordt gemaakt. 98 euro is voor ons heel erg veel geld.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar BCC over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door BCC in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat BCC een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

BCC

Heeft op 24 mei 2016 om 09:43 geantwoord

Goedemorgen heer Van den Broek,

Na wat uitzoekwerk aan de hand van uw oude adresgegevens, heb ik het een en ander kunnen traceren. De factuur van de Smid reparatie bestaat uit onderzoekskosten. Ik heb u net telefonisch doorgegeven dat ik deze kosten ga vergoeden. Het bedrag zal over ca. 10 werkdagen op uw bankrekening staan.

Marlies
Medewerker Customer Care