Klacht: wij van wc-eend adviseren wc-eend / contractduur ?; internet is defect

op 18 december 2017 over XS4all in de categorie Alles-in-1

xs4all,

jullie kunnen beter gaan adverteren met de duurste provider ipv de beste. het is dat ik betrokken ben geweest bij de oprichting van xs4all, anders was ik allang weggeweest.

voor de zoveelste keer in een paar jaar heb ik weer eens geen internet.
de wachttijd voor de helpdesk is nog steeds niet veranderd. ik bel nooit helpdesken, maar ik kan me niet voorstellen dat er helpdesken zijn waar je net zo lang moet wachten.

wat is er nu weer gebeurd?

donderdag 14 dec. kwam ik ’s avonds thuis en zag dat er geen internet was.

vrijdag omstreeks 13.00 uur de helpdesk gebeld. er was een storing bekend in mijn postcodegebied.
vrijdag omstreeks 17.00 uur weer de helpdesk gebeld. er was nu geen storing meer bekend dus bleef ik hangen. maar liefst 12 minuten voordat ik een medewerker aan de lijn kreeg.
hij belde mij op mijn verzoek terug (dat is dus eindelijk eens een verbetering, want vroeger mocht dat niet). dat gesprek duurde 22 min. ook hij begon weer over snoertjes vervangen enz. vermoeiend. slot van het liedje was dat hij me adviseerde Gideon te bellen, want hij kon pas een Gideon-monteur sturen op dinsdag 19 dec.

de helpdesk van Gideon nam gelukkig binnen een minuut op: zoals het hoort en bij u wenselijk zou zijn.
het gesprek met de helpdesk kostte me weer 20 kostbare belminuten en resulteerde erin dat ik de volgende dag (zaterdag) na 9.30 uur moest bellen.

zo gezegd, zo gedaan op die zaterdagmorgen. (x belminuten.) maar er kon geen monteur komen. afspraak gemaakt voor maandag 18 dec om 14.00 uur +/- een half uur.

maandag 18 dec. om 13.00 uur was ik thuis. om 12.53 kreeg ik een sms van de monteur dat ik niet op 82 was hoewel ik zowel bij xs4all als bij Gideon had gezegd dat het om 92 ging. maar toevallig was ik om 12.53 op 82 om de vorderingen van de verbouwing te bekijken, maar heb ook daar geen monteur gezien.

om 15.00 uur heb ik Gideon gebeld (weer 18 belminuten). ze zouden xs4all bellen en ik zou teruggebeld worden door xs4all. toen dat niet gebeurde heb ik een uur later weer Gideon gebeld (8 belminuten) en er was iets fout gegaan. ik moest zelf maar xs4all bellen want ze konden me niet doorverbinden (?).

weer eens in de wacht voor de helpdesk. dit keer 15 min. Na mijn verhaal verteld te hebben werd er een ticket aangemaakt voor donderdag 21 dec. het kon echt niet eerder. dan zit ik dus al een week zonder internet. toen ik vervolgens zei dat het volgens mij aan de centrale lag heeft de medewerker ook een ticket aangemaakt voor de KPN.

voor het eerst had ik aangegeven dat ik mee wilde doen aan het onderzoek na afloop van het gesprek, want ik was erg kwaad. wat een butvragen. waarom niet: hoelang moest u wachten voordat u iemand te spreken kreeg? of: als u de dienstverlening van xs4all een cijfer mocht geven wat zou dat dan zijn? nu snap ik wel waarom jullie jezelf zo goed vinden.

maar goed. probleem is nog lang niet opgelost en ik ben bijna door mijn hele beltegoed heen. wat ben ik blij dat ik geen andere diensten van jullie heb.

hoe bent u van plan me deze keer tegemoet te komen? ik ben benieuwd.

groeten,

pieter tol, 1131551

als xs4all eens een keer hun afspraken nakomt en niet zo vaak een "klapperende" of defecte lijn levert.

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over XS4all

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over XS4all nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door pieter tol