Klacht: Provisiekosten, en vervolgens meer kosten die onder de provisiekosten vallen

Raymondweerselo op 03 september 2013 over Weusthuis Makelaardij Tubbergen in de categorie Makelaars

In 2012 hebben wij ons huis te koop gezet en daarbij een makelaar in handen genomen. Ons leek het goed toe om de Firma Weusthuis makelaardij uit Tubbergen ( voorheen Deterink Maleraardij) in de hand te nemen. Wij hebben hun gebeld en er kwam een keurige mevrouw van de firma Weusthuis bij ons op bezoek. Wij hebben alles doorgesproken en de provisiekosten afgesproken. ( 1.75 %)
Wij hebben heel duidelijk aangegeven dat wij het huis wel wilden verkopen maar niet moesten verkopen. Dus duidelijk de afspraak gemaakt dat er geen meerprijs bij zou komen. Alles leek goed geregeld. Tot op het moment dat het huis verkocht was en wij de rekening via de Notaris onder onze ogen kregen van de firma Weusthuis. Op de rekening hadden ze netjes de 1.75% in rekening gebracht. Maar ook een meer kosten plaatje. Dit was totaal niet afgesproken. Wij hebben nooit iets extra’s gedaan. geen huizenroute geen advertenties. Helemaal niets. Volgens de makelaar zouden dit de kosten zijn +/- € 544.50 van de fotograaf. Maar dat mochten ze helemaal niet in rekening brengen want in het contract staat duidelijk onder punt 7. Dat de makelaar voor het hele pakket moet zorgen. excl. de kosten van advertentie of huizen route natuurlijk. ( maar dit hadden we niet gedaan. Wel stond er in het contract. Dat op het moment dat wij ons uit de koop zouden terug trekken wij wel de gemaakte kosten zouden moeten betalen. Maar ja dat was het geval niet, het huis was toch verkocht. Nu heb ik de Firma Weusthuis netjes de provisie uitbetaald en de rest van de kosten niet. Wat schetst mijn verbazing. Geen briefje of herinnering of aanmaning. Nee direct een incasso bureau Tijhuis en Partners uit Tubbergen. Met een vordering van € 545.21. Schandalig, pure oplichterij en zeer onprofessioneel. U begrijpt ik ga niet over tot betaling. omdat ik mij aan mijn afspraken heb voldaan en de Firma Weusthuis uit Tubbergen niet

Complete kwijt schelding van de extra kosten en een excuus voor dit ongemak.

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Weusthuis Makelaardij Tubbergen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Raymondweerselo