Klacht: ongeldige tegoedbonnen

user-1372830 op 12 augustus 2017 over Wereldwinkels in de categorie Producten

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb nog een aantal cadeaubonnen. Ik zou deze graag willen gebruiken in www.wereldwinkels.nl maar daar geeft hij aan ongeldig of verlopen. Deze zijn al wat ouder maar er staat duidelijk vermeld dat deze onbeperkt geldig zijn.

Ik heb bovenstaand gemeld op www.wereldwinkels.nl (zoals vermeld op de vouchers) en kreeg volgend antwoord:

Beste klant, beste Remko,

Via de webshop[s] zijn cadeaubonnen van de wereldwinkel nooit inwisselbaar geweest.
Er zijn momenteel ook in de winkels problemen met het innemen van deze bonnen. De winkels krijgen geen geld als klanten deze bonnen ingeleverd hebben terwijl de wereldwinkels de bonnen hebben moeten kopen voor het bedrag wat er op vermeld staat.
Elke winkel is een zelfstandige vereniging of stichting en voeren hun eigen beleid.
U richt nu uw vraag aan Wereldwinkel Den Bosch. Wij hebben besloten om alleen de bonnen aan te nemen die bij ons in de winkel gekocht zijn; stempel op de achterzijde.
Mijn advies is om contact op te nemen met de winkel die uw bon[en] heeft uitgegeven.
Een zeer vervelende situatie voor klanten en wereldwinkels.

Met vriendelijke groet,

René Wenting
Winkelmanager Wereldwinkel Den Bosch

Gewenste Oplossing:

Dat is deze bonnen \'gewoon\' kan gebruiken, zoals ik er recht op heb. Op de vouchers staat duidelijk vermeld: \'deze bon is onbeperkt geldig en inwisselbaar bij alle wereldwinkels.

Alle klachten die gemeld zijn door