Klacht: Wel betaald, weg zonder auto, geen geld terug.

op 09 augustus 2017 over Gold Car in de categorie Autoverhuur

Vooraf had ik via rentalcars/Easyterra/Auto Europe (zo raak je de draad al kwijt), een auto gehuurd, inclusief afkoop eigen risico. Tegelijk met 4 klanten, werden we in een shuttlebus naar de verhuurder gereden buiten het airport. We waren als laaste aan de beurt. Anderhalf uur gewacht, omdat bij de 4 voor ons, niets goed ging. Om het kort te houden zal ik alleen mijn eigen probleem voorleggen:

Vooraf betaald met mijn creditcard. Mijn partner tot enige bestuurder gemaakt. Mijn partner heeft geen creditcard, dus aan de balie wilde ik de borg betalen. Dit kon niet: moet op creditcard van hoofdbestuurder. Het bleek ergens in de kleine lettertjes te staan. Nog voorgesteld om mij bestuurder te maken, want dat zou het probleem oplossen. Dit kon volgens de medewerker aan de balie niet, want het nummer van EasyTerra was om dat tijdstip niet te bereiken om het om te zetten. Wij moesten nog 3 uur rijden naar plaats van bestemming, dus we hadden de auto echt nodig. Ik wilde mijn geld terug en de meneer zei dat dat wel kon: hij schreef een tekst op die ik zou moeten mailen naar EasyTerra, wat erop neer kwam dat ik moest zeggen dat het creditcardapparaat niet werkte. Ik heb later met EasyTerra gebeld met dat verhaal en toen wilden zij een bewijs van de bank dat de creditcardafschrijving niet gelukt was. Die had ik uiteraard niet. Dus krijg ik mijn geld niet terug.

Ongelukkig detail is, dat we met de shuttlebus terug moesten naar het airport. Het was toen 23.55: binnen 5 minuten gingen alle verhuurbedrijven dicht. Dus waren we genoodzaakt voor bijna 4x zo duur (!!) een auto te huren. Ander detail is dat 3 klanten voor ons ook zonder auto zijn vertrokken door soortgelijke problemen en 1 klant is mét auto vertrokken, maar moesten opeens een paar honderd euro extra betalen om vreemde redenen. Zij kozen eieren voor hun geld omdat het laat was en ze 2 kleine kinderen bij zich hadden.

Wanneer ik mijn geld terug krijg. Ik heb geen gebruik gemaakt van de dienst, dus staat daar geen geld tegenover. Vooral kijkende naar de redelijkheid en billijkheid in het verhaal. Ik weet dat ik de kleinelettertjes- pagina's allemaal had moeten uitpluizen, maar ok. Ik heb voorgesteld om bestuurder te worden zodat het probleem opgelost zou zijn, maar dat kon blijkbaar niet geregeld worden. De medewerker verzekerde me ervan het geld terug te krijgen door te doen wat hij zij. Dit was niet zo. Ik ben op allerlei manieren misleid.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Gold Car

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Gold Car nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Sjerzi

1 maand geleden - Ik hoor net van klacht.nl dat Goldcar de klacht niet in behandeling neemt. Ik raad iedereen aan om nooit met Goldcar in zee te gaan, je staat dus machteloos.

Alle klachten die gemeld zijn door Sjerzi