Klacht: Wel betaald geen tickets!

Zaterdag 8 juli zat ik klaar om kaartjes voor Ed Sheeran te kopen via ticketmaster. Van tevoren weet je dat het een lastige aangelegenheid wordt om kaartjes te bemachtigen maar ik wilde zeer graag naar het concert van Ed toe. Helaas kreeg ik de melding dat de eerste show al uitverkocht was terwijl ik nog in de wachtrij stond. Gelukkig volgde daarop al snel dat er een tweede show zou komen en daarvoor kwam ik wel door de wachtrij heen. Ik heb vier kaartjes aangeschaft, afgerekend en dacht dat ik de gelukkige eigenaar was van vier kaartjes voor het concert.
Toen was het echter wachten geblazen op de kaartjes in mijn ticketmaster account, die maar niet kwamen. Ik hoorde van verscheidene andere mensen dat die kaartjes al ontvangen hadden dus ik begon me zorgen te maken. Zaterdag kwamen er geen kaartjes in het account en zondag ook niet. Beide dagen was ticketmaster niet bereikbaar, maar ik kon wel telkens 60 cent per minuut afdragen als ik probeerde te bellen. Vervolgens een email gestuurd, waar geen respons op kwam en daarna op dinsdag eindelijk ticketmaster weten te bereiken.

Die meldde mij vriendelijk dat er iets fout was gegaan tijdens de bestelling, waardoor ik wel betaald heb maar er geen kaartjes zijn aangeschaft. Die waren na 3 minuten al weer op de grote hoop gegooid, terwijl ik gewoon de transactie heb voltooid voor mijn kaartjes. Ticketmaster wil niet toegeven dat dit een technische fout is, maar dit is overduidelijk het geval. Normaliter blijven kaarten 10 minuten gereserveerd en zou ik een foutmelding dienen te krijgen als er iets niet in de haak is.

De vreugde voor het bemachtigen van de Ed Sheeran kaartjes verdween als sneeuw voor de zon en Ticketmaster wist mij te melden dat ze echt geen kaartjes meer hebben, wat ik totaal niet geloof. Ze verkopen door en via andere ondernemingen verkopen ze ook nog kaartjes voor hogere prijzen. Oftewel ik heb gewoon betaald voor een dode mus en heb totaal niets. Ik ben zeer teleurgesteld in het feit dat Ticketmaster niet wilt toegeven dat het een fout is en uberhaupt probeert nieuwe kaartjes te regelen, terwijl ik gewoon volgens het reguliere proces kaartjes heb aangeschaft. Alsof ze er niet om geven dat iemand niet naar een droomconcert toe kan. Het is echt zeer zuur en voor mij een groot minpunt voor Ticketmaster.

Ik ben tevreden als ik de kaarten die ik ook betaald heb zou krijgen. Zodat ik toch naar het concert van Ed Sheeran kan.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ticketmaster

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ticketmaster nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door KimSnijders