Klacht: Weigering tot afkoop klein pensioen

op 31 maart 2016 over Zwitserleven in de categorie Pensioenen

Onlangs een verzoek aan Zwitserleven gedaan tot afkoop van de door mij opgebouwde pensioenverzekering met nummer 4464-788.
Ik kreeg vervolgens een mail terug dat “Zwitserleven al een aantal jaren geen individuele afkoopverzoeken meer in behandeling neemt en het afkopen van kleine pensioenen procesmatig oppakt.”
Dit werd gevolgd door:
“Als Zwitserleven in de aankomende jaren opnieuw een afkoopproject start dan zullen wij bepalen of uw pensioenaanspraak voor afkoop in aanmerking komt en EVENTUEEL een voorstel aan u doen”.
Bij het eerder afkopen van een klein pensioen van mijn partner bij een andere maatschappij werd totaal niet moeilijk gedaan en had ik binnen een week een voorstel. Ik vind de klantvriendelijkheid ver te zoeken…
Wij doen wat wij willen en wanneer wij er zin in hebben??? Kom op zeg, als ik dat op mijn werk doe lig ik morgen al buiten.

Wanneer Zwitserleven mij alsnog een individueel voorstel doet tot afkoop van het door mij opgebouwde kleine pensioen.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Zwitserleven over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Zwitserleven in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Zwitserleven een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Zwitserleven

Heeft op 30 mei 2016 om 12:55 geantwoord

Op 11 april 2016 heeft u een e-mail van Zwitserleven ontvangen. Hierin hebben wij de voorwaarden voor afkoop klein pensioen aangegeven. Daarom kunnen wij helaas op dit moment niet aan uw verzoek tot afkoop voldoen. Mochten wij in de toekomst wel aan afkoop klein pensioen meewerken, dan ontvangt u automatisch bericht van ons. Met hartelijke groet, Webcare team Zwitserleven.

Alle klachten die gemeld zijn door dartlady