Klacht: Weigering oozegging

op 16 maart 2017 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na een reeks van vervelende incidenten, communicatie etc, besloten de overeenkomt te beëindigen. In plaats van een bevestiging ontvang ik telkens emails met vragen waarom ik wil opzeggen, discussie over voorgaande incidenten waarvan duidelijk was dat de fouten bij oxxio laggen. Deze fouten wouden zij liever wederom ontkennen in plaats van de opzegging te beeindigen. Vervolgens werd de opzegging naar verschillende afdelingen gestuurd en werd er gerommeld met de datum van opzegging. Totdat oxxio plotseling aangaf niet te willen beëindigen, dat moet de nieuwe maatschappij doen. Heb aangegeven dat ik het daar niet mee eens ben en mijn beëindiging met oxxio zelf regel en mijn nieuwe aanmelding ook. Nu reageert oxxio op geen enkele wijze en blijft de overeenkomst do9rlopen ondanks beeinding

Gewenste Oplossing:

Beëindiging vanaf eerste mogelijke datum na opzeggen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 17 maart 2017 om 13:04 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Nonoxxio,

Zonde dat het contact tussen jou en Oxxio zo stroef verloopt. Ik kan me voorstellen dat je daar ontevreden over bent en dat je om die reden de keuze hebt gemaakt niet langer van onze diensten gebruik te maken. Energielevering opzeggen kan alleen als je besluit de energietoevoer fysiek af te sluiten door de netbeheerder. In andere gevallen moet er altijd een energieleverancier zijn, om een boete van de netbeheerder voor jou te voorkomen.

Je kunt je dus aanmelden bij een andere leverancier en zij zorgen dat het contract bij ons word opgezegd. Opzeggen met behoud van de energielevering, kan niet op een andere manier. Het spijt ons dat je dit kennelijk niet eerder duidelijk is toegelicht.

Ik ga ervan uit dat het nu wel helder voor je is.

Met vriendelijke groet,

Robin,
Medewerkster Oxxio

Heeft op 19 maart 2017 om 15:57 geantwoord

Dit is dus niet waar. Ik kan zelf opzeggen per datum xx en zelf per die datum een nieuwe leverringscontract afsluiten met een nieuwe leverancier. Ik ben niet verplicht de opzegging door de nieuwe leverancier te laten verlopen. En ik ben niet verplicht jullie mede tedelen wie de nieuwe leverancier is.

Reactie van de melder van de klacht Nonoxxio

3 maanden geleden - Daarbij komt dat ik de woning binnenkort verlaat. En er helemaal geen levering hoeft te zijn. Dus oxxio lekker kappen met klantjes pesten en zakken vullen en de klachten serieus aanpakken. Ongelooflijk dat deze zaak met diverse problemen al loopt en er niemand bij oxxio iets aandoet

Bericht van Oxxio

3 maanden geleden - Beste Nonoxxio, Bedankt voor je reactie. Een verhuizing kun je wel aan ons doorgeven. Een opzegging met als reden verhuizing, verwerken we uiteraard wel direct voor je. Verder verwijs ik je voor meer toelichting naar de volgende website: https://www.energievergelijken.nl/nl/zelf-regelen/energiecontract-opzeggen. Groet, Robin, Medewerkster Oxxio

Reactie van de melder van de klacht Nonoxxio

3 maanden geleden - En dit gebeurt dus niet opzegging dateert al van 16 februari 2017. Heden geen bevestiging of eindstand. Vandaag inmiddels woning verlaten

Bericht van Oxxio

3 maanden geleden - Heb je dit eerder ook als verhuizing aan ons doorgegeven? Dat zag ik namelijk niet terug. Ik heb de verhuizing voor je verwerkt. Heb je de meterstanden voor ons? Deze kun je per e-mail toesturen naar online@oxxio.nl t.a.v. Robin. We maken dan zo snel mogelijk de eindnota voor je in orde. Groet, Robin, medewerkster Oxxio

Alle klachten die gemeld zijn door Nonoxxio