Klacht: Weigering dragen mondkapje door personeel.

op 06 juni 2021 over Aldi in de categorie Supermarkten

Vandaag rond 19 uur bij Aldi Steenwijk. Vrouwelijke medewerker was aan het aanvullen en was herhaaldelijk aan het hoesten en droeg het mondkapje niet althans onder de mond. Ik heb dit gangpad gemeden en omgelopen naar de kassa. Zij bleek echter ook de kassa te doen. Ik heb haar herhaaldelijk op nette manier verzocht het mondkapje op te doen. Ze weigerde iedere keer en zag het nut er niet van in. De voorschriften zijn duidelijk en ook bij de ingang staat dat mondkapje verplicht is, en dan toch zeker wel voor het personeel. Al weken lopen er medewerker zonder mondkapje of dragen ze hem m,aar gedeeltelijk. Ook de chef doet er aan mee en zou toch een voorbeeld moeten geven. Echt een gedrag probleem bij leiding en personeel. Aldi zou deze medewerker per direct moeten schorsen!

Maatregelen richting de medewerker. Ik wil veilig kunnen winkelen!

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Aldi in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Aldi een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Aldi

Heeft op 08 juni 2021 om 13:33 geantwoord

Heeft op 08 juni 2021 om 14:15 geantwoord

Als er al een medewerker is die geen mondkapje om medische reden kan dragen kan deze een scherm dragen. Dat belemmerd zeker medisch niet. Maar dat is hier zeker niet het geval. Dit is gewoon niet willen dragen. Het is wettelijk verplicht en onbehoorlijk om klanten onveilig te behandelen. Klanten doen het een stuk beter dan het personeel daar.

Alle klachten die gemeld zijn door Steenwijk7