Klacht: Weigering bus

op 30 april 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag, 30-04-2017 om 10;39 stond ik bij de bushalte om de 29 richting kerkrade te nemen. Ik vroeg om een dagkaart te pinnen, waarna de buschauffeur mij de bus weigerde omdat het pinapparaat het voor de zoveelste keer weer niks doet. Ik vind dit schandalig. Ik behoorde om 11;30 op mijn werk te zijn, maar na deze zoveelste fout van arriva kom ik dus weer niet optijd op mijn werk!!!! Als je een pinautomaat plaats zorg dan ook dat hij het doet. Dit belemmerd mijn dagelijks leven en zorgt voor problemen op mijn werk!

Ik ben niet de enige die dit probleem vaak heeft bij arriva. Het is zeer onbeschoft iemand uit de bus te sturen die bereid is om te betalen en ergens op een bepaald tijdstip aanwezig moet zijn.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 30 april 2017 om 18:00 geantwoord

Beste Noa,

Uit jouw reactie begrijp ik dat je niet met de bus kon reizen omdat je niet kon pinnen vanwege een defect pinautomaat. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt.

Echter is de optie tot pinnen in de bus nieuw en nog niet geheel gevrijwaard van problemen, regelmatig werkt dit niet.
Er is dus min of meer sprake van een testopstelling, maar de reiziger kan en mag geen rechten ontlenen aan deze wijze van betaling.

Als de pinautomaat het niet doet dient de reiziger op een andere wijze te reizen, met bijvoorbeeld de OV chipkaart of met contante betaling een kaartje kopen. Als dat niet lukt kan niet worden gereisd.

Ik wil je dan ook adviseren om altijd iets achter de hand te houden voor het geval de pinautomaat niet werkt.

^SH
Webcareteam Arriva