Klacht: weigeren meervoudig gehandicapt meisje in de Baron

op 13 september 2017 over Efteling in de categorie Attractiepark

Wij mochten met ons gezin van 1 tot en met 8 september genieten van een weekje vakantie in Villa Pardoes en zijn op 1 september aangekomen in een droomwereld. Het was in 1 woord fantastisch hoe mooi en gezellig het daar voor ons is gemaakt. De eerste dagen super genoten want onze dochters zijn allemaal helemaal gek van alle achtbanen in de Efteling. Vanaf zaterdag 2 september dagelijks in de Efteling te vinden en onze meervoudig gehandicapte dochter is helemaal gek van de Baron. In deze achtbaan is zij vanaf 2 september tot en met 6 september wel 12 keer geweest.
Op donderdag 7 september zijn wij om 10.00 uur het park in gegaan om in de nieuwe attractie Symbolica te gaan. De wachtrij was helaas 1 uur bij de invalide ingang en zodoende gingen we op weg naar de Baron om daar nog een keer in te gaan. Bij de invalide ingang aangekomen moesten we al heel lang wachten maar uiteindelijk kwam er een medewerker en die vroeg of onze dochter kon staan en dit kan zij met hulp. Toen vroeg hij of zij ook kon lopen, dit kan ze niet en dit vertelden mijn man ook. Vervolgens vertelde de medewerker dat onze dochter er niet in mocht maar dat hij dit nog ging navragen bij een collega. Weer wachten en na een tijdje is mijn man naar boven gegaan en zat de medewerker achter een monitor en een andere medewerker kwam naar mijn man toe en gaf aan dat de manager onderweg was.
Na verloop van tijd kwam de manager en weer moesten we uitleggen wat de beperking van onze dochter was en vervolgens wordt gezegd dat als zij niet zelfstandig kan lopen dat ze er dan NIET in mag. Hoe kan dit nu, want alle 6 dagen ervoor is zij er meerdere keren in geweest en werd NOOIT gezegd dat ze moest kunnen lopen. Onze dochter begon heel hard te huilen en we hebben nog geprobeerd uit te leggen dat we in Villa Pardoes zaten en dat ze er al in geweest was maar dit mocht niet baten. Ze mocht er NIET in.
Onze dochter was de rest van de dag ontroostbaar en is niet meer in veel attracties geweest. Wat een ontzettend naar einde van ons verblijf in Villa Pardoes. Wat voor ons en onze dochter een onvergetelijke week had moeten worden kreeg een zwart randje. Want als je nu aan onze dochter vraagt hoe zij het gehad heeft in Villa Pardoes dan geeft ze aan dat ze niet in de Baron mocht. Dat betekent dat alle fijne herinneringen die we daar hebben gehad de hele week nu overschaduwd worden door dat ene vervelende voorval.
Het doet ons als gezin echt heel veel verdriet dat onze dochter nu eigenlijk geen onvergetelijke vakantie heeft gehad en we kunnen het met haar helaas nooit meer overdoen!!
Dus wat is nu het beleid bij de Baron?? Niemand weet dit blijkbaar want het hangt er dus vanaf wie er bij de attractie staat of je er als rolstoelafhankelijk persoon wel of niet in mag en dit kan toch niet de bedoeling zijn???

Helemaal tevreden gaat helaas nooit meer lukken want een verblijf zoals in Villa Pardoes kunnen we nooit meer overdoen en je hebt ook nog wel het park bosrijk maar om daar een week te verblijven is voor ons als gezin met 5 personen te kostbaar. En dan is het nog maar de vraag of ze in de Baron mag. We hopen dat als we ooit nog eens in de Efteling komen dat onze dochter gewoon in haar favoriete attractie mag.
Voorlopig zijn we er even helemaal klaar mee en willen we even niet meer naar de Efteling.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Efteling

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Efteling nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Tweeling2003