Klacht: Leeftijd discriminatie

Oma An op 01 mei 2017 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn eerste feestjurkje kocht ik bij Wehkamp toen ik 18 was, Ben nu 80 en best een goede klant. Niet alleen kleding maar ook schoenen en huishoudelijke apparaten en noem maar op.
Ik doe van de week een bestelling en kan niet doorklikken. Nou moe.
Dan maar eens bellen want e-mail adres is niet te vinden.
Er wordt mij verteld dat er vanaf 75 meteen betaald moet worden. Ik ben al 5 jaar 75 en heb nog nooit een openstaande rekening gehad.
Voor mij is het gemak dat ik thuis kan passen en soms 2 maten nemen. Artikelen worden ook opgehaald dus gemak dient de mens.
Wat is dit voor flauwekul zeg. Stel dat ik een rekening niet meer betaal dan lopen jullie een bedrag mis. Maar dat bedrag is nu vele malen groter want ik kan gelukkig mijn geld overal kwijt. Kon meteen bij Otto een bestelling op rekening plaatsen. Maar ik ben wel PISNIJDIG. Alsof wij ouderen opeens niet meer kunnen denken en maar een vuilniszak aan moeten trekken. Want ik zie op TV veel klachten van betaalde artikelen die na retourzending niet verrekend worden.
Dag Wehkamp het ga je goed.

Gewenste Oplossing:

als ze dit terugdraaien en ik weer gewoon kan kopen zoals de voorgaande 60 jaar.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wehkamp over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wehkamp een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wehkamp

Heeft op 01 mei 2017 om 11:33 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Stoltenborg,

Begrijpelijk dat het vervelend is dat er tijdens het afronden van de bestelling gevraagd wordt om het gehele bedrag eerst te betalen.

Vanaf 19 april 2017 zijn de regels hiervoor gewijzigd waardoor het voor klanten boven de 75 jaar niet mogelijk is om te kiezen voor de optie 'betalen na ontvangst'. Het is voor ons niet mogelijk om dit te wijzigen.

Het is uiteraard niet onze bedoeling geweest om u het gevoel te geven dat u wordt gediscrimineerd. Onze excuses hiervoor.

Ik vertrouw erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en ik wens u een prettige dag.

Met vriendelijke groet,

webcareteam wehkamp

Oma An

Heeft op 11 juni 2017 om 20:07 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Dit is natuurlijk geen oplossing.En wat een lullige reactie.

Bericht van Wehkamp

7 jaren geleden - Goedemorgen, Ik kan me voorstellen dat je dit erg vervelend vind. Echter heeft wehkamp hier geen invloed op. Dit is bepaald vanuit de overheid. Voor meer informatie wil ik je graag verwijzen naar; https://www.wehkamp.nl/Klantenservice/Informatie.aspx?Page=INF&IHC=KBG&select=104186 Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Reactie van de melder van de klacht Oma An

7 jaren geleden - Weer zo'n voorgedrukt antwoord. Heb je dan echt geen idee waar dit om gaat? En hele trouwe klant niet eens even op de hoogte brengen van veranderingen. Mij steeds opnieuw laten proberen mijn bestelling door te geven. En als ik dan bel op een koude manier te horen krijg dat ik opeens te oud ben. Want ook al denk jij in je recht te staan het gaat om de manier waarop, die ik niet verdiend heb. Je weet toch wat Louis van Gaal altijd zegt:" Ben ik nou zo wijs of enz. enz. "

Bericht van Wehkamp

7 jaren geleden - Goedemiddag, Het is inderdaad geen oplossing wat we kunnen bieden. Dit is een regel wat we hanteren en waar we niet omheen kunnen zoals mijn collega al aangeeft. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Alle klachten die gemeld zijn door Oma An