Klacht: bkr codering aanpassen/verwijderen

op 13 september 2017 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Goeiedag,

Graag wil ik eerst mijn verhaal hierin kwijt en dan vervolgens mijn klacht.

Sinds 2010/11 had ik een balansrekening bij Wehkamp. Iets moois besteld maar helaas niet aan de gemaakte betaalafspraak kunnen voldoen. Dit o.a werkloosheid maar inmiddels een vaste baan en vaste inkomen. Voorheen natuurlijk wel in de problemen en zelfs bij Wsnp. die had al mijn financiele zaken overgenomen en uiteraard ook contact opgenomen met werkkamp. Ik had volgens mij 2 zaken lopen bij werkkamp waarvan 1 is geregistreerd bij het BKR. na enige tijd heeft de Wsnp. werkkamp in termijn betaalt maar dat ging me allemaal te sloom. uiteindelijk heb ik gezegd dat we de schuld in 1x betalen en dat is gedaan. ( ook mijn andere financiele zaken ). Dit kan werkkamp ook wel terug zien in hun administratie. Helaas was toen 1 zaak over het hoofd gezien en daar helaas ook een codering van gemaakt. Ik kreeg na een jaar of 2 weer een bericht van de incassobureau ( destijds waarschijnlijk dus overhandigt aan de incassobureau ) dat er nog een rekening open stond.

in jaar 2017 waren wij opzoek naar een koopwoning. Alles netjes geregeld en ja daar is het dan.. de BKR. Gelukkig was de bank er coulant geweest en gezegd als wij de schuld in 1x aflossen en einddatum bekend is willen zij wel een lening verstrekken aan ons. En dat heb ik gedaan. bedrag was ongeveer 1600euro en die is voldaan in 1x. Hypotheek geregeld en trotse eigenaar geworden van mijn woning samen met me vriendin. Nu is het zo dat wij de woning moeten verbouwen en wat meubels moeten kopen. Daar wou ik dus een persoonlijke lening aanvragen omdat deze fiscaal aftrekbaar is. Maar dit is dus afgekeurd vanwege de codering die onder mijn naam staat. Naar de einddatum word. er niet meer eens gekeken. Ik voel dat ik in een omgekeerde wereld leeft. Een hypotheek lening van 245.000 euro ging erg makkelijk maar een persoonlijke lening van 15.000euro is onmogelijk.

ik heb dus nu een huis maar zonder inhoud. Uiteraard zal de codering wel terecht zijn geplaatst maar dat ik er zo onder moet lijden. Ik wil graag in mijn nieuwe woning kunnen slapen.

Ik hoop dat u de ernst van mijn situatie begrijpt en hopende dat we tot een oplossing kunnen komen

Gewenste Oplossing:

graag de codering aanpassen en/of verwijderen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wehkamp over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wehkamp een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wehkamp

Heeft op 13 september 2017 om 21:20 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedenavond,

Begrijpelijk dat u graag uw nieuwe huis in wil richten.
Vervelend dat dit niet mogelijk is door een registratie bij het BKR.

U kunt hiervoor het beste contact opnemen met de financiële afdeling.
U kunt hen bereiken via 038-42646601.

Ik vertrouw erop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en ik wens u een prettige dag.

Met vriendelijke groet,

webcareteam wehkamp

Reactie van de melder van de klacht malauwtjai

2 maanden geleden - Het is helaas niet opgelost

Reactie van de melder van de klacht malauwtjai

2 maanden geleden - De nummer die jullie hebben gegeven is Wehkamp Fraude afdeling.. die kunnen niks hier niks mee?

Bericht van Wehkamp

2 maanden geleden - Goedenavond, Mijn excuses, wij hebben in het vorige bericht een verkeerd nummer doorgegeven. Het juiste nummer van de financiële afdeling is 038-4264665. Met dit nummer ga ik ervan uit dat het wordt opgelost bij betreffende afdeling. Ik wens je verder nog een fijne avond. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Heeft op 14 september 2017 om 19:15 geantwoord

de finance afdeling willen geen begrip tonen

Reactie van de melder van de klacht malauwtjai

2 maanden geleden - de Finance afdeling kunnen of willen geen begrip tonen. zijn er nog andere manieren om toch mijn problemen op te lossen?

Bericht van Wehkamp

2 maanden geleden - Goedenavond, Wat vervelend om te horen! Ik ben bang dat ik je op deze manier niet verder kan helpen met deze situatie, aangezien hier echt de financiële afdeling over gaat. Je zou eventueel nog wel even contact kunnen zoeken met BKR. Sorry dat ik verder niks kan betekenen. Ik wens je verder nog wel een fijne avond. Met vriendelijke groet, webcareteam wehkamp

Reactie van de melder van de klacht malauwtjai

2 maanden geleden - Kan jullie dit niet doorzetten naar de finance afdeling? Ik kom daar echt niet ver mee helaas. wil het ook nog niet hierbij liggen. Kan er niet uit coulance de A codering aangepast worden naar een H?

Bericht van Wehkamp

2 maanden geleden - Goedenavond, Als de afdeling finance niks voor je kan betekenen kan ik jammer genoeg ook niets voor je doen. Je kan dan nog proberen te bellen met BKR zelf of zij nog iets voor je kunnen doen. Excuses voor dit ongemak. Met vriendelijke groet, webcareteam Wehkamp.

Alle klachten die gemeld zijn door malauwtjai