Klacht: Wehkamp Finance

Jfw2021 op 05 januari 2021 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Al jaren klant bij Wehkamp. Heb daar ook een krediet waar ik dan ook gebruik van maak. Sinds de overgang naar Tinka (de nieuwe naam van Wehkamp Finance) is het een drama geworden. Wilde vanochtend een bestelling plaatsen van 85 euro, een bedrag dat ruim onder mijn contractlimiet valt, maar werd geweigerd. Vreemd. Dit is nog nooit eerder gebeurd.

Contact opgenomen met Tinka en kreeg te horen dat dit door het kredietcheck systeem van ze kwam. Dit gebeurt bij elke bestelling blijkbaar. Gevraagd om even mee te kijken waarom deze geweigerd was, en dat was geen probleem. Werd me verteld uw limiet staat inderdaad op 1000 euro, maar dit is werkelijk 0 euro. Gelijk werd mijn contract uit het systeem geknikkerd en kreeg ik een nieuw overzicht met een limiet van welgeteld 0 euro. Uiteraard zonder de mogelijkheid om via Mijn Wehkamp of Tinka het limiet te verhogen.

Gevraagd wat hier de reden van was en kreeg ik te horen dat ze daar niet specifiek op ingaan omdat het systeem dat bepaalde. Heel vreemd. Ik heb nog nooit een betaling gemist, heb geen achterstanden/BKR notering en verdien zelfs een heel stuk meer dan toen het contract was afgesloten.

Ik vind dit een heel vreemde gang van zaken. Ik heb een week of 3 geleden mijn limiet wat verhoogd via de Tinka app omdat ik aan het verhuizen ben en wat meer spullen bij wehkamp zal gaan bestellen dan ik gewoonlijk doe. Deze verhoging was allemaal geen probleem. Maar nu ik daadwerkelijk wat bestel gaan blijkbaar hun alarmbellen af in het systeem en wordt ik eruit geknikkerd.

Ik wilde hierover een klacht indienen bij Tinka, maar dit is natuurlijk nergens te bekennen op hun site. Is deze situatie de oorzaak van een falend systeem of wordt dit de nieuwe werkwijze van Tinka?

Ik zou écht tevreden zijn als Wehkamp de boel eens nakijkt en mijn contract cq. limiet zoals we dat samen zijn overeengekomen weer terugzet, maar ik heb hier al eigelijk geen vertrouwen in. Daarom hoop ik met deze klacht dat ze misschien realiseren dat deze werkwijze een zuur gevoel bezorgt bij hun (trouwe) klanten.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wehkamp over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

Bericht van Wehkamp

1 jaar geleden - Goedemiddag, wat vervelend dat u zich niet gehoord voelt hierin. Graag kijk ik met u mee hiernaar. Zou u hiervoor uw emailadres samen met uw geboortedatum en een link naar deze klacht willen sturen naar [email protected] zodat wij dit verder in behandeling kunnen nemen. Met vriendelijke groet, Webcareteam Wehkamp.

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wehkamp een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wehkamp

Heeft op 13 september 2021 om 14:17 geantwoord