Klacht: Wehkamp blokkeert bestelling zonder opgaaf van reden

HenkH op 29 juni 2021 over Wehkamp in de categorie Online Warenhuizen

Eerste bestelling geplaatst bij Wehkamp, met optie tot betaling na ontvangst om sneller te kunnen bestellen. Verzendbevestiging gekregen. De volgende ochtend kreeg ik echter een mysterieuze mail van Ellen Boone, hoofd klantenservice van Wehkamp. Hierin stond dat de bestelling geblokkeerd was en dat ik moest wachten op een brief (jawel, een brief) voor verdere instructies. Ik dacht eerst nog aan een phishingmail, maar later zag ik dat het pakket daadwerkelijk teruggeroepen was bij DHL.

Het zal vast een vorm van fraudedetectie zijn, maar er is niet over gecommuniceerd dat dit de levering enkele dagen zou kunnen vertragen.

Omdat ik de spullen snel nodig heb, heb ik direct een nieuwe bestelling geplaatst en deze direct vooruitbetaald. Ook hier weer een bevestiging, gevolgd door bericht dat het pakket teruggeroepen was. De telefonische klantenservice vertelt mij dat ze niets over de brief kunnen zeggen en dat ik ook voor deze (reeds betaalde) bestelling de brief moest afwachten.

Voor mij als klant onbegrijpelijk,
– dat er een papieren brief nodig is om een achterafbetaling te valideren. Andere betalingsproviders hebben dit toch echt beter voor elkaar.
– dat de tweede, reeds volledig betaalde, bestelling ook zonder bericht geblokkeerd wordt
– dat de klantenservice geen kennis heeft van dit hlee proces en bij navraag nog steeds niets mag zeggen over de geheime inhoud van de mysterieuze brief

Bestelling alsnog vandaag uitleveren tesamen met een grote bos bloemen of andere genoegdoening voor de vertraging en dit ondoorzichtige proces.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wehkamp over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Wehkamp in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht HenkH

1 jaar geleden - Wehkamp heeft de klacht op in behandeling gezet, maar ik heb tot op heden nog niets gehoord...

Bericht van Wehkamp

1 jaar geleden - Goedemiddag, Mijn excuses dat u geen bericht heeft gehad op deze site. Wat vervelend dat de communicatie niet naar wens is gegaan. Kunt u uw klantgegevens zoals u uw e-mailadres geboortedatum en de link naar de klacht sturen naar [email protected] Als wij deze hebben ontvangen helpen wij u graag verder. Met vriendelijke groet, Webcareteam wehkamp

Reactie van de melder van de klacht HenkH

1 jaar geleden - Reactie gekregen van de afdeling WEBcare van deze WEBwinkel: men blijft uitsluitend herhalen dat ik eerst rustig de BRIEF moet afwachten... Ik blijf vol onbegrip dat zelfs een bestelling die al volledig vooruit betaald is, nog altijd niet uitgeleverd wordt. Hierover wordt met geen woord gerept in het antwoord.

Bericht van Wehkamp

1 jaar geleden - Goedenavond, Als u het niet eens bent met het gegeven antwoord per mail kunt u hierop reageren of zoals in het eerdere bericht kunt u uw gegevens sturen naar [email protected] Zodat er nogmaals naar gekeken kan worden hoe het zit met uw laatste bestelling. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Webcareteam wehkamp

Reactie van de melder van de klacht HenkH

1 jaar geleden - Beide stappen gedaan, maar geen inhoudelijke reactie ontvangen. Nog altijd geen spoor van de brief of van mijn bestellingen. Concreet verzoek om er voor te zorgen dat de reeds betaalde bestelling met bestelnummer 213701949 vandaag nog verstuurd wordt.

Bericht van Wehkamp

1 jaar geleden - Goedemorgen, Wij willen u graag verder helpen om naar uw verzoek te kijken. Alleen als u steeds via dit kanaal contact opneemt kunnen wij u niet verder helpen, omdat wij geen gegevens hebben hier. Nogmaals het vriendelijk verzoek om naar [email protected] uw e-mailadres geboortedatum te sturen. Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet, Webcareteam wehkamp

Reactie van de melder van de klacht HenkH

1 jaar geleden - Zoals ik in mijn vorige bericht aangaf heb ik die stap al doorlopen. Ik heb u nogmaals de gevraagde gegevens gestuurd, hopende dat er na 3 dagen eindelijk een inhoudelijke reactie komt.

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Wehkamp een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Wehkamp

Heeft op 13 september 2021 om 14:50 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door HenkH