Klacht: weghalen brieven uit woonwijk en verplaatsen naar drukke verkeersweg

op 16 juli 2012 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Tot mijn stomme verbazing heb ik meerdere malen bij Post NL gereageerd op het weghalen van de brievenbus uit onze woonbuurt en het opnieuw plaatsen van een brievenbus langs een zeer snelle verkeersweg (Amersfoort-Soest). Daarop is door Post NL wel snel gereageerd met als eerste een schriftelijke reactie dat deze nieuwe plaats voor de consument volgens Post NL een betere oplossing was en dat zij verder niet meer zouden reageren. Stom verbaasd heb ik toen een klacht ingediend en daar is de volgende dag telefonisch door een medewerkster van Post NL contact geweest met de mededeling dat er serieus naar dit onderwerp gekeken zou worden nadat mijn man het probleem had toegelicht Een week later heb ik schriftelijk geïnformeerd naar de stand van zaken waarop diezelfde avond door een andere medewerker telefonisch is gereageerd. Ik heb hem het allemaal weer even duidelijk uitgelegd maar hij gaf mij het adres van de centrale directie van Post NL in Den Haag wat hem een beter idee leek. Drie dagen later, u raadt het al, neemt een andere medewerker van Post NL telefonisch contact met ons op. Helaas was ik niet thuis dus heeft mijn man maar weer de toestand zo duidelijk mogelijk uit de doeken gedaan en verzocht ter plekke te gaan kijken. En ja hoor, er zal nu serieuseen onderzoek worden ingesteld. Dit is vandaag precies 5 weken geleden en u raadt het al. Niks meer gehoord van Post NL.

Met mij zullen de bewoners van de omliggende 6 straten blij zijn als de brievenbus op de oude plek (Van Lenneplaan in Soest) terug zou komen, want geen mens denkt er over zijn post naar de zeer vreemde plek aan de Birkstraat te brengen. Men moet eerst de verkeersweg via een zebrapad oversteken, vervolgens richting Amersfoort rijden, dan weer via een middengeleider naar de overkant. Men bevindt zich dan op het fietspad richting Soest. Je fiets ergens in de berm stallen, door een plantsoentje met duinroosjes banjeren om dan om de brievenbus heen te lopen waar je dan "opgelucht" je post in de bus kunt deponeren Deze actie van Post NL zou zeer geschikt zijn in een programma als "geld over de balk". Het is een lachertje als dit in het nieuws zou komen. Welke dwaas bij Post NL heeft deze "oplossing" bedacht?

Bericht van PostNL

5 jaren geleden - Het spijt ons dat wij bovenstaande reactie hebben aangetroffen op deze website. Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. U kunt hiervoor het beste contact met ons opnemen via Twitter @postnlwebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/

Reactie van de melder van de klacht WilPothoven

5 jaren geleden - Dindagmorgen 17 juli jl. is door een medewerker van PostNL telefonisch contact geweest met de mededeling dat de brievenbus weer op de oude plek zal worden teruggezet. U hoort van mij als dit daadwerkelijk gebeurt.

Alle klachten die gemeld zijn door WilPothoven