Klacht: WEES GEWAARSCHUWD! – De Kilometerverzekering brengt onrechtmatige kosten in rekening

op 27 april 2016 over De kilometerverzekering in de categorie Verzekering

De Kilometerverzekering brengt onterechte en onbestaande kosten in rekening. Ook ik viel voor de marketingtricks van De Kilometerverzekering en was twee jaar geleden naar hen overgestapt omdat ze redelijker en ‘goedkoper’ zouden zijn. Je zou namelijk alleen betalen voor de kilometers die je hebt gereden, toch? Nee hoor! In die twee jaar dat ik klant was bij De Kilometerverzekering heb ik constant last gehad van deze ‘budgetautoverzekering’. Ik heb eenmaal een foutieve automatische incasso moeten blokkeren die op naam van een andere klant stond en bij mij geïncasseerd ging worden. Gelukkig zag ik dat op tijd. Het is daarnaast blijkbaar heel gewoon bij deze autoverzekering om allerlei ‘administratiekosten’ of ‘wijzigingskosten’ bij je in rekening te brengen. Ik sprak hen hierop aan maar recentelijk zag ik weer bedragen met ‘administratiekosten’ of ‘wijzigingskosten’. Schaamteloos! Wat mij verder irriteerde is dat het bedrijf erg vaag, kort en onprofessioneel overkomt in haar e-mails. Al met al tolereerde ik dit alles en was dit geen reden voor mij om stappen te nemen, tot begin april. De Kilometerverzekering vroeg mij om mijn kilometerstand door te geven, negen maanden na het afsluiten van de verzekering. In juli 2015 was mijn kilometerstand 35.502 kilometers. Ik had toen overeengekomen voor 10.000 kilometers per jaar en had nu 14.587 kilometers in totaal gereden. Mijn kilometerstand was in april 50.089 kilometers en ik had dus 4.587 kilometers teveel gereden.

Nadat ik mijn kilometerstand had opgegeven, kreeg ik een e-mail met een herberekening van de aantal kilometers per jaar en ca. 225 Euro aan “kosten”. Volgens De Kilometerverzekering heb ik 22.000 kilometers per jaar gereden, terwijl ik slechts 4.587 kilometers meer had gereden. De Kilometerverzekering baseert haar berekening op een incorrecte en enkelzijdige calculatie van toekomstige en “gemiddelde aantal kilometers in een jaar” terwijl er vanuit technisch oogpunt nog niet eens een jaar is verstreken. Er zijn namelijk negen maanden verstreken sinds mijn contractafsluiting. Daarnaast houdt De Kilometerverzekering vol dat ik gemiddeld 22.000 kilometers heb gereden of zal gaan rijden, terwijl dit geen feit is maar een prognose, die is gebaseerd op miscalculatie en slechts in het voordeel is van De Kilometerverzekering.

Ik heb De Kilometerverzekering meermaals geïnformeerd dat ik alleen zal betalen voor de teveel gereden kilometers, te verstaan 4.587 kilometers. De Kilometerverzekering is niet bereid om mij het bedrag door te geven voor deze extra kilometers en brengt onrechtmatige kosten in rekening voor ongereden kilometers die gebaseerd zijn op gemiddeldes. Ik heb een nieuwe nota ontvangen met een onwerkelijk bedrag terwijl ik voor de verzekering voor de maand april reeds had betaald en de verzekering daarna heb opgezegd. Ik beschouw deze praktijken van De Kilometerverzekering als onrecht en afzetterij en neem aanvullende administratieve en juridische maatregelen. Voor je gaat besluiten om met deze amateurs in zee te gaan, neem dit advies in acht en ga naar een echte autoverzekering!

Ik zal dit incident pas beschouwen als opgelost wanneer De Kilometerverzekering mij alleen de werkelijke kosten in rekening brengt van de werkelijk teveel gereden kilometers, te verstaan 4.587 kilometers en geen onbestaande gemiddelde kilometers of allerlei misplaatste wijzigingskosten of administratiekosten.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over De kilometerverzekering

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over De kilometerverzekering nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Solomon-S