Klacht: Wasmachine na 3 reparaties door monteur nog steeds mankement.

op 17 april 2019 over Samsung in de categorie Electronica Merken

April 2015 hebben we een Samsung wasmachine aangeschaft bij BCC. Niet lang na ingebruikname ging de wasmachine vreemde geluiden maken. Als de trommel naar links draaide maakte deze een piepend en snerpend geluid, vergelijkbaar met een auto die een versleten v-snaar heeft. Het geluid werd steeds harder.

Hier is een monteur voor gekomen en het probleem is onder de garantievoorwaarden gerepareerd.

Niet lang daarna kwam hetzelfde probleem terug. Deze keer was het niet alleen het geluid maar ging het manchet ook stuk (we vonden stukjes rubber hiervan in onze was terug). Ook hier is een monteur voor langgewenst en heeft het een en ander vervangen.

Vorig jaar keerde het mankement weer terug en is in december voor de derde keer een monteur bij ons langsgekomen. Deze keer buiten de garantieperiode. Ik heb van te voren aangegeven dat ik twijfel of het deze keer wél verholpen kon worden. Tijdens het bezoek van de monteur heb ik dit nogmaals aangekaart en gevraagd of hij het nog waard vond om deze (grote) reparatie uit te voeren. Hij gaf aan dat dit het waar was. De kosten voor deze reparatie, die we zelf hebben betaald waren €231,- Wat er is gedaan: Kuip, trommel delen, heater vervangen en getest. Toestel getest en stabiel geplaatst. Kalibratie modus uitgevoerd.

In februari keerde hetzelfde probleem terug bij de wasmachine. De garantie van de reparatie is verlopen en de garantie van de wasmachine is verlopen.

We hebben vanaf begin af aan een wasmachine met een mankement gehad. Keer op keer is het de monteurs niet gelukt het mankement te repareren.

Ik heb nu contact gehad met Samsung, Servilux (stuurt de monteurs aan) en BCC. Geen van allen kwam met een oplossing waar ik me in kan vinden en werd ik op de garantievoorwaarden gewezen. Wel heeft samsung een aanbod gedaan om een nieuwe machine aan te schaffen tegen gereduceerd tarief. Toch is is nog een beste investering gezien de kosten van de laatste reparatie.

Samsung heeft aangeboden dat ik een nieuwe machine aan kan schaffen met ongeveer 10% korting. Gezien de investering van de laatste reparatie vind ik dit niet toereikend.

Ik zie twee oplossingen.
1: Machine vervangen. Maar dan ontvang ik graag een passend aanbod.
2: Nog een keer een monteur, die kosteloos een reparatie komt uitvoeren maar nu goed gaat kijken wat dit probleem veroorzaakt.

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door brendantimmers