Klacht: Wasmachine kapot na 3 jaar en Makro weigert consumentengarantie te leveren

op 27 januari 2014 over Makro in de categorie Groothandels

Ik heb bij Makro op 27-10-2010 een wasmachine Whirlpool Denver gekocht. Deze is begin januari 2014 kapot gegaan (hoogstwaarschijnlijk kapotte lagers). Volgens Europese wetgeving 5 jaar garantie waarvan 2 jaar fabrieksgarantie. De laatste 3 jaar consumentengarantie moet door de verkoper geleverd worden. Whirlpool bevestigt dit. Makro zegt echter (zuchtend) hieraan geen boodschap te hebben, in hun voorwaarden staat 2 jaar, wat er Europees geregeld is, heeft volgens Makro geen betrekking op hun voorwaarden, dus de wasmachine mag ik voor eigen rekening laten repareren.

Als Makro de Europese regels naleeft en de wasmachine repareert. Bovendien, aangezien ik niet zonder wasmachine kan, heb ik in de tussentijd een nieuwe wasmachine gekocht, want de reparatiekosten zijn waarschijnlijk dermate hoog dat reparatie niet zinvol is.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Makro over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Makro in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Makro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Makro

Heeft op 27 januari 2014 om 16:44 geantwoord

De klacht is in behandeling genomen bij het Customer Service Center. De klant zal per mail worden geïnformeerd.

Makro Customer Service Center

Heeft op 30 januari 2014 om 13:20 geantwoord

De makro heeft bericht dat ze een groothandel zijn en alleen aan professionele bedrijven leveren en dat daarom het consumentenrecht niet van toepassing is. Wel vreemd dat de Makro dan wel producten voor consumenten aanprijst en dat in de product informatie ook duidelijk vermeld staat dat het bestemd is voor huishoudelijk gebruik (dus voor consumenten).
Ik ben verder juridisch advies aan het inwinnen, want een wasmachine die na 3 jaar kapot gaat, is geen deugdelijk product, of er nu sprake is van consumentenrecht of niet. Volgens het contractrecht moet er immers ook een deugdelijk product worden geleverd.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Makro beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door margit1