Klacht: Wasmachine Indesit materiaal falen 3 jaar oud

op 13 januari 2014 over Indesit in de categorie Electronica - Wasmachines

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste, mensen De koopjeskampioen is failliet en scheer en foppen Nemen geen problemen van deze naam meer aan. ((wel de naam maar niet de lasten gekocht)wat mij betreft een snelle manier en niet echt netjes, maar hier gaat het niet om.)

Het probleem zit hem in het volgende

Indesit Company International B.V.
T.A.V. Klantenservice
Onderwerp: Coulance regeling
Postbus 52,
3454 ZH De Meern

Beste mensen bij Indesit, de reden dat ik u mail is de volgende. Iets meer dan 3 jaar geleden heb ik een Indesit iwc5145 gekocht.
Dit apparaat functioneert niet naar behoren en mijn verkoper is Failliet.

Het technische probleem is dat de een van de “dragers” (waarop de trommel steunt) los aan het komen is en het metaal waarop deze bevestigd is aan het scheuren is (zie de foto’s in de bijlage).

Het andere probleem is dat normaal gesproken mijn verkoper hier op aangesproken zou kunnen worden

Jammer genoeg is mijn verkoper Failliet ((deze was de koopjeskampioen) in de bijlage zal ik voor u hun reactie bijvoegen en de bon)) (deze lever ik nu op klacht.nl niet mee)

Nu zit ik met het probleem dat ik een wasmachine heb die ik niet meer vertrouw (omdat deze erg veel lawaai maakt (de “drager” beweegt heen en weer tijdens het wassen) en zou het naar mijn gevoel iedere moment kunnen begeven).

Vandaar dat ik dit schrijven tot u richt met het verzoek om een Coulance regeling.

Naar mijn idee zou een wasmachine langer mee moeten gaan dan 3 jaar en de “drager” en het metaal (zouden naar mijn idee) ook niet los en gescheurd mogen zijn.

Hopelijk kunt u mij tegemoet komen of heeft u een oplossing voor mij probleem.

Met vriendelijke groet
——————————
Dit was mijn schrijven aan Indesit..

Hun reactie:

Geachte heer, mevrouw,

Helaas kunnen wij geen coulance toe passen uw machine is 3 jaar oud.
De verwachte levensduur van een machine is ongeveer 5 jaar.
Dat betekend niet dat er geen storing kan optreden en het is dan zo dat er als er binnen de garantie termijn optreed er onder garantie wordt gerepareerd.
Als het product buiten garantie valt zijn de kosten voor de consument.

Het beste wat we kunnen doen is een monteur naar u toesturen.

Hiervoor kunt u telefonisch contact met ons opnemen via 0900 202 52 54
Voor het geval, dat uw machine buiten de 2 jaar fabrieksgarantie is of het probleem anderszins buiten de garantievoorwaarden valt, vermeld ik even de kosten van de monteur:

Voorrijdkosten: € 61

Arbeidsloon: € 13 per kwartier

Hierbij komen nog de eventuele onderdeelkosten.

Met vriendelijke groet,
Pieter
Indesit Company International B.V.
0900-2025254
service.nl@indesit.com

—————————

Ok geen coulance regeling. Geen schoonheidsprijs maar ja..
Maar goed nu de vraag .. Is mijn apparaat veilig? Interesseer het Indesit dan helemaal niet dat er materialen zijn gebruikt die niet deugelijk zijn?

Er zitten scheuren in bij mij draagvoet.. Deze machien heeft in 3jaar tijd (bijna alleen) de was gedaan van een alleen staande man (zonder smetvrees). Dus 200 a 300 wasjes?

Ik vind het een aanfluiting. Vooral omdat ik deze machine had gekocht omdat het de best keus uit de consumentenbond test was.

Met andere woorden.. Welk een Triest Bedrijf!!
Als het slijtage zou zijn kon ik het begrijpen en mij erbij neerleggen. Maar dit is iets waar ik niet aan kan doen en wat (naar mij idee) een tekortkoming van de maker is.

Vandaar dat ik mij met een kluitje het riet in voel gestuurd.

Ik zal nog 1 keer contact met ze opnemen. (hier reactie zal ik laten weten)

jammer genoeg kan ik de foto’s niet mee sturen wegens ruimte gebrek.. Maar Indesit (zou u reageren) dan heeft u deze foto’s reeds ontvangen)

Gewenste Oplossing:

Een oplossing voor mijn probleem.. Een tegemoetkoming.
het is de best keus uit de consumentenbond test. Heeft minimaal gelopen en het ergste is .. Dit is een materiaal fout.

Reparatie door jullie zou ik erg op prijs stellen. Meedenken en coulant zijn (zonder regeling) zou ik ook op prijs stellen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Indesit in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Indesit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Indesit

Heeft op 28 januari 2014 om 12:12 geantwoord

Geboden Oplossing:

Excuusmail gestuurd. Casco moet vervangen worden. Gezien leeftijd van apparaat klant voorstel gedaan dat deze alleen het voorrijden en arbeidsloon betaald. Casco komt voor rekening Indesit. Voorkeur van klant was het casco zelf te vervangen zodat de kosten van vorrijden en arbeidsloon komen te vervallen. Wij gaan accoord met dit voorstel. Onderdeel is besteld wordt door de servicepartner geleverd aan de klant. Dit alles op 23/1/14 bevestigd met de opmerking dat Indesit Company Nederland t.a.v deze reparatie geen aansprakelijk aanvaardt van kosten en/of gevolgen van welke aard. Klant accoord.

Heeft op 01 maart 2014 om 12:36 geantwoord

mijn reactie op deze oplossing.

gelukkig heeft indesit mij een casco geleverd en kan ik weer wassen. Kostenloos NEE.. 15 euro transport kosten zijn mij gerekend. Dus de afspraak is niet 100% nagekomen. Ik ben blij dat er iets gebeurt is Toch vind ik dat het veel beter zou hebben gekund. Indesit heeft mij via de normale klanten service 2 keer afgewezen. Alleen via klacht.nl is er een oplossing bereikt. Als je niet mondig bent en niet in staat een gedeelte van het werk zelf te doen dan kom je nergens met ze. Ze geven toe dat het materiaal falen is (andere medewerkers ontkennen dat het dit is en noemen het overbelasting van door mijn schuld (totale onzin)). ze zien in dat het niet aan mij ligt (in dit geval de aardige dame die mijn klacht.nl klacht behandelde). ze denken met je mee maar ( behandelaar via klacht.nl)!!!! ZE LATEN JE WEL MET DE ZOOI ZITTEN!(het duurt extreem lang voordat je een casco ontvangt (en ik vind nog steeds dat als je toegeeft dat het materiaal falen is dat je het apparaat moet terug nemen en vervangen) niet dat ik ontvreden ben. Maar pas op voor dit bedrijf!!. want Klacht.nl is het enige waar ze gevoelig voor zijn en de opmerkingen!!. De aardige dame die mij geholpen heeft Mary kan ik niets dan goeds overzeggen. Zeer begrip vol en flexible. Wilde ook een goede oplossing aanbieden (zover zij kon). Alleen maar lof voor haar.
Maar voor het bedrijf en de klanteservice medewerkers genaamd Pieter en Maarten kan ik niks anders zeggen dan dat ze liegen (dit mbt Pieter) tot ze barsten en slecht werk verrichten.
Schaamte vol is het.

Naast mijn geplaatste mening zal ik het hier ook niet bij laten. Ik ga ze aanschrijven om te vragen hoe dit kan en waarom ze niet klantvriendelijk wensen te zijn.

mijn oordeel mbt snelhied en vriendelijkheid: Het koste veel tijd voordat het casco er was (de afhandeling van Mary was erg snel en erg vriendelijk)
De oplossing zelf vind ik een aanfluiting. Maar er is wel een poging gewaagt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb bericht ontvangen dat deze klacht over Indesit is afgesloten door de melder van de klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Indesit beoordeeld.

Bericht van Indesit

3 jaren geleden - Erg spijtig uw reactie te moeten lezen. Uiteraard zijn wij het met u eens dat onze medewerkers van het service centrum niet adequaat op uw klacht hebben gereageerd. Middels ons schrijven van 17 Januari jl. hebben hier inhoudelijk op gereageerd en onze excuses aangeboden.Vervolgens hebben wij uw klacht met de meeste zorg in behandeling genomen, onderstaand het " vervolg". Na overleg met onze technische staf hebben wij aan u het voorstel gedaan het casco kosteloos te leveren. Voorrijden en arbeidsloon voor uw rekening. Vervolgens heeft u ons een tegen voorstel gedaan: Deze bestond uit het zelf vervangen van het casco . U gaf in uw e-mail aan de verzendkosten die hieraan verbonden waren te willen betalen. Om beschadigingen te voorkomen hebben wij de levering laten plaatsvinden door een servciepartner kosten hiervan waren € 15,00. Met dit bedrag heeft u ingestemd. Casco werd besteld. Op 23/1/14 ontvingen wij van u een e-mail bericht waarin u ons bedankt voor de snelle reactie, tevens gaf u de voorkeurdagen en tijden van de levering op. Op 14/2/14 wordt Mary van der Steen bedankt voor de inspanning, levering casco heeft plaatsgevonden. 14/2/14 reactie van Mary van der Steen: graag gedaan, succes met de montage. Dat de gedane een oplossing een aanfluiting is, die mening kunnen wij helaas niet met u delen. Met vriendelijke groet, Indesit Company Nederland.

Alle klachten die gemeld zijn door rug