Klacht: wanprestatie en slechte service

op 19 mei 2020 over ING in de categorie Banken

ING gebeld vanuit buitenland en 30 minuten aan de lijn gehouden zonder enige moeite te doen om een oplossing te vinden.
Ik belde op 19 mei 2020 om 11 uur ’s ochtends om een geldopname van een wat groter bedrag af te halen bij het ING kantoor in Zaandam.
Na alle formaliteiten te hebben verricht werd ik in de wacht gezet voor 15 minuten terwijl men wist dat ik vanuit het buitenland belde.
Na 15 minuten kwam de medewerkster terug aan de telefoon en melde mij dat ik mijn limiet van de bankpas kon verhogen en het geld bij een geldautomaat kon pinnen.
Kunt u zich dat voorstellen!!!!
Het gaat om een groot bedrag en men vraagt mij dit publiekelijk op straat bij een geldautomaat op te nemen.
Na andermaal de situatie uitgelegd te hebben werd ik weer voor 15 minuten in de wacht gezet.
Na terugkomst moest ik de zaak weer uitleggen en mijn vraag was een opname op za. 23 mei of maandag 25 mei vanwege financiële verplichtingen was maandag 25 mei de uiterste datum.
Na 10 minuten alle formaliteiten weer opnieuw te hebben doorlopen werd mij zonder pardon verteld dat de eerste datum dat ik mijn geld op kon nemen op woensdag de 27ste mei was .
Ik werd hier natuurlijk niet blij van en vroeg de medewerkster mij door te verbinden of een telnr. te geven waar ik hiermee verder kon komen.
Nu bleek dat deze medewerkster slechts 5 dagen in dienst was en voor mij totaal ongeschikt.
Zij vertelde mij dat zij in overleg was met een collega over deze kwestie via skype en mij niet door kon verbinden en mij ook geen ander telnr. kon geven, en zij niets meer voor mij kon doen.
Ook weigerde zij mij haar naam te geven.
Met alle gevolgen van dien kan ik nu bij terugkomst a.s. vrijdag niet beschikken over mijn eigen geld en kan ik a.s. maandag niet aan mijn betalingsvoorwaarden voldoen dank zij de ING.

Helaas kan deze bank mij waarschijnlijk niet meer tevreden stellen.
De heren vullen hun zakken van ons geld en laten hun klanten aan hun lot over.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

4 maanden geleden - Beste johnveltenaar,Bedankt voor je klacht.Als ik het goed begrijp wil je graag een geld bestelling doen? Het zit zo dat wanneer je geld besteld, je het bedrag na 5 werkdagen kunt ophalen (dag van bestellen niet meegerekend). Dit proces kunnen wij helaas niet versnellen.Je geeft aan dat het om een groot bedrag gaat en dat je het niet op straat wil opnemen. Wellicht kun je het dan binnen een ING kantoorING servicepunt opnemen. Er bestaat zeker een manier om toch je betaling te kunnen doen aanstaande maandag.Groet, Rialda ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht johnveltenaar

4 maanden geleden - Hoe had je dat gedacht?

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 20 mei 2020 om 15:18 geantwoord

Beste johnveltenaar,

Het is in specifieke gevallen mogelijk om een bedrag aan contant geld vooraf te bestellen, zodat je deze af kan halen bij een ING kantoor. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer je specifieke coupures wenst. Om te kunnen garanderen dat deze op het gewenste moment beschikbaar zijn, dienen we deze te bestellen. Hier gaat inderdaad 5 werkdagen overheen.

Het is echter ook mogelijk om het limiet voor contante opnames tijdelijk te verhogen, naar een bedrag van max €10.000. We hebben binnen de kantoren en servicepunten geldautomaten staan, waar je dit bedrag vervolgens kan opnemen. Het is dan niet zo dat je dit op straat op hoeft te nemen, maar veilig binnen een van onze locaties kan doen :)

He tijdelijk verhogen van je limiet kan gewoon online, via onze volgende site kan je hier gelijk mee aan de slag:

https:www.ing.nlparticulierbetalenpassenPaslimietenindex.html

Vanwege de Corona situatie zijn veel van onze kantoren momenteel gesloten. Dit om de gezondheid van zowel onze klanten als medewerkers te beschermen.
Wel zijn er nog enkele kantoren open voor noodgevallen zoals deze.

Meer info over de geopende kantoren en mogelijkheden in deze huidige situatie, kan je terugvinden op onze onderstaande site!

https:www.ing.nlde-ingcoronaveelgesteldevragen.html

Hopelijk kan je met deze info alsnog op tijd aan je verplichtingen voldoen.

Vriendelijke groet,

Ronnie
ING Webcare

Heeft op 20 mei 2020 om 18:01 geantwoord

Ik begrijp nog steeds niet dat ik 40 minuten aan de telefoon heb moeten wachten. Terwijl men wist dat ik vanuit het buitenland belde, en geholpen (niet dus) werd door iemand die niets wist.
Het wordt tijd voor een andere bank!!!

Alle klachten die gemeld zijn door johnveltenaar