Klacht: Wachtwoord persoonlijk ophalen. Moeilijk want ik woon in buitenland.

op 17 maart 2020 over ING in de categorie Banken

Mijn vorige klacht (adresgegevens) is gedeeltelijk opgelost. Adres is aangepast naar (Nederlands) correspondentieadres. Mijn inloggegevens zijn inmiddels opgestuurd naar correspondentieadres. Echter, wachtwoord kan alleen persoonlijk worden opgehaald. Mooi, maar ik woon in Maleisië. Heb geprobeerd om telefonisch contact te krijgen met ING, maar helaas steeds hetzelfde antwoord: Teveel wachtenden, probeer het op een later tijdstip. Kosten voor mij: gemiddeld 2 euro per minuut, ook als ik in de wachtrij sta !

Er is een oplossing bij ING. Wachtwoord opsturen via SMS, alleen kan ik op dit moment hier geen gebruik van maken, omdat mijn wachtwoord is opgestuurd naar correspondentieadres in Nederland.
ING, stuur mij nou gewoon een wachtwoord via SMS zodat ik kan inloggen op mijn ING en daar mijn gegevens kan aanpassen.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

6 maanden geleden - Beste Wei Lan,Dit klinkt inderdaad niet goed. Wanneer we een wachtwoord versturen naar een Nederlands adres, wordt dat in alle gevallen een afhaalbericht. Ik begrijp dat jij daarmee niet geholpen bent.Ik hoor graag even van je, of je telefoonnummer goed bij ons geregistreerd staat. Ontving je daarop eerder ook TAN-codes? Dat zou je helpen in het opnieuw instellen van het wachtwoord. Ik hoor het graag van je. Wanneer dat namelijk niet het geval is, zal ik je de stappen voor het opnieuw krijgen van je wachtwoord voor Mijn ING uitleggen.Ik wacht je reactie af! Groet, Lysanne ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht Wei Lan

6 maanden geleden - Hallo Lysanne, Ik heb nooit eerder TAN-codes ontvangen. Ik neem aan dat mijn telefoonnummer goed is geregistreerd bij ING, omdat ik voorheen (vorige week)telefonisch contact met een van Uw medewerkers heb gehad.Groeten, Wei Lan Wong

Bericht van ING

6 maanden geleden - Het telefoonnummer waarop je contact hebt gehad met ons is niet gelijk aan het telefoonnummer dat voor codes geregistreerd is, waar wij op doelden, Wei Lan.In dit geval zou het het verstandigst zijn je adres in Maleisië aan ons door te geven, zodat we in één klap al jouw benodigde documenten toe kunnen sturen. Op dit moment is het inderdaad drukker dan je van ons gewend bent; we hebben te maken met veel drukte rondom het Corona-virus. Ik raad je aan om te kijken of je Skype-credits kan kopen en zo met ons kan bellen. Mijn collega's zijn bereikbaar doordeweeks tussen 8 en 21.00 uur en op zaterdag van 9 tot 17.00 uur. Zij kunnen de stappen voor de adreswijziging met je doorlopen zodat daarna alle documenten naar je toegestuurd kunnen worden.Vriendelijke groet,Roos Webcare ING

Reactie van de melder van de klacht Wei Lan

6 maanden geleden - Hallo Een van Uw medewerkers heeft mij vorige week gebeld op mijn nummer in Maleisië. Dit is het enige nummer waarop ik bereikbaar ben en dus ook het enige nummer waarop codes kunnen worden doorgegeven. Dus is mijn nummer in Maleisië bekend bij ING. Post vanuit Nederland is 4 tot 5 weken onderweg en de vraag is of deze hier in Maleisië aankomt. Regelmatig moeten wij constateren dat post niet of geopend aankomt. Verder wordt Skype door mij niet gebruikt. Ik weet geeneens hoe Skype werkt. Ik word in principe gedwongen om hoge kosten te maken alleen om te kunnen inloggen op mijn ING. Waarom is het zo moeilijk (of niet mogelijk ? ) om een wachtwoord via SMS aan mij te sturen dat ik bv binnen een bepaalde tijd moet veranderen. Ik vind dit nou niet bepaald klantvriendelijk voor klanten die in het buitenland wonen en een ING rekening hebben. Ik heb diverse malen geprobeerd om contact te krijgen via het telefoonnummer van klantenservice en steeds krijg ik te horen dat ik op een later tijdstip moet terugbellen ivm de drukte. Elke keer als ik contact maak kost mij 2 euro per minuut.Al mijn vorige aanvragen voor een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord mijn nieuwe betaalpas zijn verstuurd naar mijn oude adres. Ik ben daar reeds 10 jaar geleden vertrokken. Die ben ik dus kwijt. Alleen de laatste aanvraag is naar het correspondentieadres in Nederland verstuurd wat vorige week met behulp van een van Uw medewerkers is aangepast. Ik hoop dat we dit alsnog op een goedkopere manier kunnen oplossen.Groeten Wei Lan Wong

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 17 maart 2020 om 19:11 geantwoord

Beste Wei Lan,

Graag lossen wij dit samen met je op. Mijn vraag aan jou: weet je je gebruikersnaam? Indien ja: dan kun je namelijk zelf een wachtwoord aanmaken via onze website. Indien nee: dan moet zoals Roos eerder aangaf je adres worden gewijzigd zodat we het wachtwoord kunnen opsturen naar jouw huidige woonadres in Maleisië.

Graag wilde ik het één en ander telefonisch toelichten, maar aangezien het nu 02:10 uur in Maleisië is, lijkt me dat voor jou niet prettig.

Jeroen
ING Webcare

Heeft op 18 maart 2020 om 00:29 geantwoord

Hallo
Kan ik mijn adresgegevens hier noteren ?

Reactie van de melder van de klacht Wei Lan

6 maanden geleden - Hallo Helaas is het voor mij niet mogelijk om via de website om een nieuw wachtwoord aan te maken. Ik weet mijn gebruikersnaam maar mijn wachtwoord is opgestuurd naar ing vestiging. Kan daarom online geen nieuw wachtwoord aanmaken. Opsturen naar Maleisië dan maar, als dat de enige oplossing is. Kan ik mijn adresgegevens hier noteren ? En nog een vraag: Kunt U mij een nieuwe betaalpas opsturen naar mijn correspondentieadres in Nederland. Mijn huidige pas is per 07-2020 verlopen.

Bericht van ING

6 maanden geleden - Beste Wei Lan,Is het een goed idee om morgenmiddag even telefonisch contact te hebben? Jeroen is dan aanwezig en ik zal hem vragen om met je in contact te komen. Past het tussen 13.00 en 15.00 uur?Groet, Lysanne ING Webcare

6 maanden geleden - OK, prima

Reactie van de melder van de klacht Wei Lan

6 maanden geleden - Hebt u mijn telefon nummer?

Bericht van ING

6 maanden geleden - Beste Wei Lan,We bellen je op het telefoonnummer dat je hier, via Klacht.nl hebt doorgegeven :)Groet, Lysanne ING Webcare

6 maanden geleden - Ok

Bericht van ING

6 maanden geleden - Hoi Patricia,Fijn dat we zojuist telefonisch het één en ander hebben kunnen afstemmen. Ik vertrouw erop dat we het verzoek om het adres te wijzigen binnenkort gaan ontvangen zodat je straks toegang kunt krijgen tot Mijn ING.Met vriendelijke groet,Jeroen ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht Wei Lan

6 maanden geleden - Hoi Jeroen Als het goed is moet je mijn adresgegevens op je mail ontvangen hebben. Hoop dat nu alles in orde is, zodat ik binnenkort weer kan inloggen.Groeten, Patricia

Alle klachten die gemeld zijn door Wei Lan