Klacht: Wachttijd geld retour na annulering

op 14 juli 2016 over Expedia in de categorie Online Reisbureaus

Wij boekten tickets bij Expedia in 2016 voor onze honeymoon naar St. Lucia in juni 2016. Helaas kwam er een zeer ongunstige wijziging vanuit Caribbean Airlines in maart: de huwelijksreis werd er door verkort en op de terugreis ineens een overnachting bij de overstap op een totale vliegreis van 3,5 uur. Wij hebben dit daarom geannuleerd maar ook nieuwe tickets geboekt. Voor de annulering is vervolgens 1 tot 12 weken de normale wachttijd voor je geld terug krijgt. Nou, niet dus, na ruim 18 weken hebben we ons geld nog niet terug, het gaat om EUR 1.116 retour. We hebben destijds de nieuwe tickets wel meteen moeten betalen. Dat moet meteen, dat kan niet worden verrekend of worden betaald binnen 1 tot 12 weken… Het advies van de Expedia medewerker vanmorgen, 14 juni, toen ik opnieuw hierover belde, in het kort: wij moeten het maar afwachten wanneer Caribbean Airlines reageert op hun email notitie. Eerst moest ik afgelopen maandag, 11 juni, mijn afschriften van mijn creditcard overleggen want de airline gaf aan dat het geld was geretourneerd. Wanneer neemt Expedia verantwoordelijkheid en storten ons geld gewoon terug? Ze kunnen zelf achter Caribbean Airlines aan. We hebben dus dubbele tickets moeten betalen maar het geld groeit ons niet op de rug. Niet iedereen kan dit ophoesten en het gevolg kan zijn dat je vakantie hierdoor niet door kan gaan. Wij hadden genoeg andere kosten voor ons huwelijk, dit kwam ons financieel ook echt niet uit. Het geld voor de tickets gaat blijkbaar rechtstreeks naar de airline maar hoe de interne geldstroom loopt is niet onze zaak, wij hebben Expedia betaald niet Caribbean Airlines. Afgelopen maandag kreeg ik te horen dat we bijna de helft teruggestort kregen van Expedia maar vandaag blijkt die informatie niet te kloppen. Hoe vriendelijk de telefonische klantenservice ook is, dit is geen manier van zakendoen en daarnaast, ik ben het echt zat, wij willen ons geld terug. Erg erg vervelend allemaal!!

Het geld van de geannuleerde tickets ad EUR 1116 moet worden teruggestort, dan ben ik tevreden op dit moment. Maar blijkbaar is het wettelijk zo dat terugbetaling mag geschieden tussen 1 tot 12 weken. Ik ben het daar niet mee eens, dit moet uiterlijk 30 dagen zijn, zoals een normale betalingstermijn. Je benadeelt mensen die dit financieel niet kunnen opvangen, de gevolgens zijn voor de burger groter dan voor de airlines.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Expedia

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Expedia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Familie Naaldenberg