Klacht: Wachten met de wissel van buschaffeur

op 30 april 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik pak altijd bus 361 richting Schiphol naar mijn werk. Nu is het zo dat er altijd een buschaffeur wissel is bij de halte De nachtegaal. Dit duurt over het algemeen vrij lang. Ik vind het wachten niet erg maar persoonlijk vind ik het raar dat de busschaffeurs meteen weg lopen zodra we bij deze halte zijn zonder te wachten op de volgende chauffeur. In deze tijd kan ten eerste veel gebeuren en ik vind het om 11 uur savonds niet een heel veilig gevoel dat ik alleen in een onbeheerde bus zit.

Ik hoop dat dit veranderd kan worden en de chauffeurs voortaan op elkaar kunnen wachten bij de wissel.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Arriva

Heeft op 30 april 2016 om 20:47 geantwoord

Hoi Quinty,

Bedankt voor je melding. Niet leuk om te lezen dat je een onveilig gevoel hebt als je in een onbeheerde bus zit. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Bij het wisselen van een chauffeur neemt de chauffeur de geldla en sleutels mee. Hij zou eigenlijk zijn bus afgesloten achter moeten laten in plaats van open laten staan zodat er al reizigers plaats kunnen nemen voordat er een chauffeur aanwezig is. Ik zal je melding intern doorgeven zodat de bussen door chauffeurs worden afgesloten tijdens een chauffeurswissel. Excuses voor het ervaren ongemak en het onveilige gevoel die je hebt gehad hierdoor.

^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Quintyfaber