Klacht: Waarom bieden jullie wifi aan als het et nooit doet

op 28 juli 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik ben nu 12x met een arriva trein gereist waarvan ik niet 1x toe gang krijg tot het internet.
Ook al ben je verbonden, de wifi doet het nooit.
Ik vind dit mooi triest als je wifi aan biedt hoort het et moeiteloos te doen

Kom zelf maar met een voorstel

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 28 juli 2017 om 07:58 geantwoord

Beste Rutgervdp,

Wij bieden onze reizigers het internet in de trein als extra service aan. Daarbij zijn wij echter afhankelijk van de technische mogelijkheden. De WiFi in de trein is een draadloze verbinding die via een SIM-kaart in de trein tot stand komt. Vooral bij grote drukte komt het voor dat de verbinding niet optimaal is. Ook speelt hierbij de lokale dekking een rol. WiFi in de trein is niet te vergelijken met WiFi thuis of op kantoor.
We houden technisch gezien onze voorziening op orde en samen met de provider streven we naar een zo goed mogelijke extra service voor de reiziger. Tot op heden is er echter geen enkele provider die te allen tijde een 100 procent goede verbinding/dekking garandeert.

Wanneer je altijd in hetzelfde treinstel ervaar dat de WiFi niet goed werkt horen we dat graag van jou. Dan kan er extra naar de WiFi-verbinding in het betreffende treinstel gekeken worden.

^MR
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Rutgervdp