Klacht: Waardeloze service Amac

op 12 augustus 2016 over Amac in de categorie Computerwinkels

Eind mei heb ik mijn Macbook Air naar Amac in eindhoven gebracht (was daar aangeschaft) vanwege batterij problemen. De batterij werd niet meer gezien. Probleem viel binnen de garantie en werd opgelost. Na 2 weken de macbook pas weer kunnen ophalen. Echter nu blies de macbook air constant hard terwijl er geen applicaties draaiden. Terug naar de winkel, daar werd geen blaas-probleem geconstateerd maar voor de zekerheid namen ze de macbook air toch in voor controle. Spijt dat ik dat heb gedaan. Na 3-4 dagen kreeg ik bericht dat er geen batterij of blaas probleem werd geconstateerd, maar wel sporen van vochtschade…..niets over trackpad en keyboard gegaan dus waar komt de vochtschade vandaan? Kon gerepareerd worden voor €511,-????? Mac niet laten repareren want de macbook functioneerde, op het blazen na, prima en in de winkel blies de macbook niet. Wel €85,- afrekenen voordat je de macbook terugkrijgt, terwijl er niet om een waterschadeanalyse is gevraagd, was niet nodig want er is niets over de mac gegaan. Thuis de macbook proberen aan te zetten….. Mac start niet eens op zonder adapter, daarna kan niet eens een wachtwoord worden ingetypt (keyboard/trackpad werken niet), en de mac kan niet worden uitgezet. Mac is in slechtere staat dan ingeleverd.

Customer care gebeld over de staat van de macbook, blijven het op water/vochtschade gooien, is op foto’s te zien. Aangegeven dat vochtschade volgen mij niet kan en gevraagd de foto’s naar mij te mailen. Na overleg met zijn collega’s blijkt dat er geen foto’s kunnen worden gemaild, aangezien er geen foto’s zijn gemaakt. Dus ik moet op hun woord geloven dat er vochtschade is en een dure reparatie laten uitvoeren want de problemen met de Mac komen zeker daardoor. Aangegeven dat dit wel een hele vreemde gang van zaken is, en ik een dure reparatie moet laten uitvoeren op een mac die goed functioneerde voordat ik de mac door hun had laten innemen en er geen foto’s zijn van vochtschade…. Riekt voor mij een beetje naar iets wat niet klopt (oplichterij) Maar ze kunnen de macbook opnieuw innemen en de technische dienst foto’s laten maken, maar dat kost dan wel weer €85,-!!!! Om een eigen Amac nalatigheid op te lossen….kan ik betalen. Verder konden ze niets betekenen en niets oplossen. Voor de slechtere staat en het niet meer kunnen gebruiken van de macbook want deze start niet meer op (zou hem in de prullenbak kunnen gooien), blijven ze zich verschuilen achter vochtschade constatering.

Ongerepareerd retour betekent in mijn ogen niet een waardeloze mac retour krijgen. En dat niet erkennen en geen fatsoenlijke klantgerichte oplossing bieden, is niet de manier waarop je met klanten omgaat.

Kortom volgens Amac kunnen ze niets anders doen dan op mijn kosten voor €85,- foto’s maken en voor €511 de mac opnieuw te laten functioneren zoals ik deze heb ingeleverd

Amac de mac opnieuw inneemt en tegen geen kosten de mac aan de praat krijgt en laat functioneren zoals ik deze heb ingeleverd: dus gewoon (zonder adapter) de macbook opstarten, programma's en applicaties gebruiken (zonder blazen batterij), keyboard en trackpad kunnen gebruiken en de mac terug uit kunnen zetten.

Verantwoordelijkheid nemen voor fouten bij hun technische dienst, en dan niet over de rug van de consument

Alle klachten die gemeld zijn door Savel1970