Klacht: Vrij reizen dagen en korting op P&R Amersfoort

op 25 januari 2014 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Ik heb nog een voordeelurenabbonnement met papieren kaartjes voor de gratis reizen dagen.
Omdat ik altijd parkeer op de P&R terrein bij station Amersfoort heb ik een kortingskaart ontvangen voor 10 keer parkeren op die gratis dagen.
Vanavond weigerde de kaart en moest ik het volle bedrag betalen, zijnde 13,50 i.p.v. 5,30.
Uiteraard ter plekke kontext gezocht met de beheerder van deze parkeerplaats die mij meldde dat het de schuld van de NS was. Want vanaf 1 jan werkt de kortingskaart niet meer en kan men alleen korting kri.jgen als gereisd wordt met behulp van de chip. Dus diegenen die een nieuw abonnement hebben waarbij de vrij reizen dagen op de Ov. Chipkaart staan kunnen wel met korting betalen en ik. Iet.
Dit vind ik onacceptabel.
De beheerder meldde mij wel dat ik een verzoek kan indienen tot teruggave maar dan moet je ook je betaling bewijzen. Die betaling gaat per chipknip, dus bewijzen van betalen is erg omslachtig. Je moet naar een oplaatplek voor de chipkaart en een foto maken van het laatste overzicht. Graag een reactie, met name ook voor de komende keren

Of een wel werkende kortingskaart of de vrij reizen dagen ook op mijn chip card zetten

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 27 januari 2014 om 13:30 geantwoord

Wij hebben hierover met de klant contact opgenomen en de klant geadviseerd de kosten te declareren bij Q-Park.

Heeft op 27 januari 2014 om 15:01 geantwoord

de klacht is helemaal niet opgelost. NS stelt eenvoudigweg: we mogen alg vw wijzigen en dus hebt u geen recht op korting. Mijn stelling: u leverde indertijd papieren vrij reizen kaartjes maar het is nog steeds hetzelfde abonnement als dat het nu in de ov chipcard zit, vond hij onzin.Ik had immers nog papieren kaartjes! Q park wordt daar nu mee opgezadeld; dat kost tijd en geld en geen zekerheid dat ze het zullen vergoeden. Heb nog in principe tweemaal dit probleem voordat ik nieuwe jaarabonnement krijg

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van NS beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Welkom3690