Klacht: Vreselijke lange wachttijden

op 17 juli 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op het traject arnhem winterswijk sluiten bus en trein niet aan. De bus komt in doetinchem op het station aan en de trein rijdt weg. Dit is altijd zo van station naar station ren je zowiezo je benen uit je lijf en daar moet je geen beperking bij hebben. Rennen tussen de tijden bus en trein is noet eens haalbaar. Dus overal een half uur wachten. Een halfuur is echt lang als dat elke dag moet voor alle koofie en broodjeszaken is het super handig ik betaal me scheel. Maar de ergenis is zo erg dat ik een auto heb aangeschaft en dit gelukkig de laatste week is met de trein. Waarom kunnen de bussen niet iets eerder komen waarom zijn die tijden zo veranderd dat er geen aansluiting is. Een abonnement voor alle vervoers.aatschappojen is niet te doen is zo duur dat het niet te betalen is dus kan niet ook met breng. Hoewel een brengabonnement handiger is want die hebben betere tijden. Tijdens de schoolvakantie rijdt de bus 1 x per uur en kun je op het station een uur wachten er zijn ook werkende mensen die met de trein en bus gaan. Maar dat is waarschijnlijk te duur en os het voor jullie een besparing.Een abonnement voor breng en arriva kost 221 euro per maand maar krijg er bar weinig voor. Alleen maar ergenis. Ik ben om 5 uur klaar met werken en ben om 7 uur thuis. Op een traject wat normaal 20 minuten duurt. En dat alleen met wachten. Dus…… Weer terug naar de auto. Geen geren meer
. geen wachttijden meer en geen ergenis

Ik zou tevreden zijn als de bussen iets eerder komen zodat mensen over kunnen stappen. Gewoon zoals vroeger toen kon het toch ook. Heel wat mensen zouden dit wensen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 17 juli 2017 om 10:01 geantwoord

Beste danisha39,

Jammer om te lezen dat je bij het overstappen vaak erg lang wachttijden hebt. Ik snap dat je daar van baalt.

Het maken van een dienstregeling is een complex proces waarbij rekening moet worden gehouden met verschillende factoren. Zo wordt er gekeken naar verschillende aansluitingen, ook onderweg. Daarbij is het niet altijd mogelijk om alle bussen en treinen precies op elkaar aan te laten sluiten. Een dienstregeling wordt echter wel tot stand gebracht om voor zoveel mogelijk reizigers een optimale reisverbinding aan te bieden. Helaas is het niet altijd mogelijk om aan ieders wensen te voldoen.

In de schoolvakanties neemt het aanbod van reizigers met 70% af. Het aantal ritten dat wij aanbieden neemt daarom ook af. Ook in de weken voorafgaand aan de zomervakantie is het vervoer fors minder. De vermindering van het aantal ritten is overigens aanzienlijk lager dan de daling in het aanbod van reizigers. Voor reizigers zonder of met een beperkte vakantie in deze periode betekent dit dat zij hun reisschema mogelijk moeten aanpassen en minder of langere reismogelijkheden krijgen.

Wel heb ik je klacht intern doorgestuurd naar de vervoerkundige in de betreffende regio zodat deze ter evaluatie van de huidige dienstregeling meegenomen kan worden. Excuses voor het ervaren ongemak en de extra reistijd!

^MR
Webcareteam Arriva