Klacht: Voorlopig proces verbaal

op 16 augustus 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Afgelopen zondag (13-8-2017) heb ik gereisd met de bus om vervolgens vanaf Groningen station naar station Leeuwarden te reizen met de trein. Naar mijn idee had ik ingechecked.
Bijna aangekomen in Leeuwarden kwam de conductrice mijn studenten OV-kaart checken. Hieruit bleek dat ik niet had ingechecked en kreeg ik mijn eerste boete.

Ik denk dat ik mijn kaart er niet goed heb voorgehouden en heb ook geen incheck piepje gehoord. Ik was niet bewust van het feit dat ik zwart reed en baal ontzettend van de situatie. Ik heb de situatie uitgelegd aan de conductrice, die mij verwees naar de klantenservice voor verdere vragen.

Nu was mijn vraag of er een kans bestond dat ik het geld terug kan krijgen van mijn boete omdat ik niet doelbewust zwart reed.

Dat er mogelijk een coulance regeling kan komen en het proces verbaal als waarschuwing gezien kan worden

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 16 augustus 2017 om 09:25 geantwoord

Beste CBaarda,

Wat vervelend dat je een voorlopig proces-verbaal hebt gekregen afgelopen zondag.

Je kunt hiervoor een officieel bezwaar indienen. Op deze link lees je hoe dit in zijn werk gaat: http://bit.ly/2x32frm.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: http://bit.ly/2vdW5aL.

^WB
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door CBaarda