Klacht: Voorinschrijving wordt als abonnement gezien

op 03 juli 2012 over XMSNET in de categorie Websites - Building en Hosting

Op 12 november 2009 heb ik een voorinschrijving gedaan voor glasvezel in Soest. Dit was geheel vrijblijvend. Op 20 juni 2012 ontvang ik een brief van XMS dat het abonnement ingaat op de dag van de oplevering van de glasvezelaansluiting door Reggefiber. Dat gebeurde op 22 juni 2012.
Ik ben het er niet mee eens dat een abonnement tot stand kan komen op basis van een vrijblijvende voorinschrijving. Ik heb de voorwaarden van XMS er op nageslagen, hierin staat duidelijk vermeld dat je na aanvang van de diensten (lees ingang abonnement na aansluiting door reggefiber) wettelijk 7 werkdagen de tijd hebt om het abonnement kosteloos te annuleren. Dit is het wettelijke herroepingsrecht als je je online hebt ingeschreven.
Op 22 juni jl. – de dag van de aansluiting door reggefiber – heb ik per aangetekende brief conform artikel 6.6 van de voorwaarden van XMS en binnen de wettelijke herroepingen periode het abonnement opgezegd.
Vandaag 3 Juli 2012 ontving ik een reactie dat ik een contact voor een jaar was aangegaan en derhalve nu niet kan opzeggen.

Ten eerste zou ik graag bevestigd zien dat XMS een fout heeft begaan door de vrijblijvende voorinschrijving als abonnement te beschouwen. Als XMS daartoe niet bereid is zou ik graag de bevestiging ontvangen dat ik binnen de wettelijke herroepingsperiode per aangetekende brief het abonnement heb beëindigd. XMS negeert de wet en ik overweeg om de rechter een uitspraak te laten doen als XMS voet bij stuk houdt.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door XMSNET in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat XMSNET een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

XMSNET

Heeft op 04 juli 2012 om 09:25 geantwoord

Beste meneer, mevrouw Beks,

U heeft zich op 12 november 2009 ingeschreven voor een abonnement bij XMS. Zoals u zich mogelijk nog herinnert was het belangrijk dat 40% van de inwoners een abonnement zou aanvragen om de aanleg van glasvezel door te laten gaan. Het aanleggen van een glasvezelnetwerk is zeer kostbaar en er was bepaald dat 40% van de huishoudens een abonnement af zou moeten nemen om de aanleg rendabel te maken. U heeft destijds een abonnement bij ons afgesloten en het is niet mogelijk om daar nu van af te zien. De 7 dagen bedenktijd vanaf 12 november 2009 zijn inmiddels verstreken.

Wij hopen dan ook dat u binnenkort met plezier gebruik zult maken van onze diensten.

Sophie
XMS Webcare

Reactie van de melder van de klacht cjbeks

5 jaren geleden - De klacht is zeker niet opgelost, ik heb alleen een onbevredigend antwoord gehad. De keuze voor glasvezel is geen keuze voor een provider. Mijns inziens is er bij XMS een administratieve fout gemaakt met vele gedupeerde Soestenaren. Vervolgens is XMS ook niet rechtlijnig in haar oplossingen bij andere klachten voor hetzelfde probleem. Ik eis dan ook dezelfde oplossing als bij de klacht in onderstaande link. http://www.klacht.nl/2012/05/voorinschrijving-glasvezel-soest-door-xms-na-25-jaar-geinterpreteerd-als-contract/#

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van XMSNET beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door cjbeks