Klacht: Voorinschrijving van 2,5 jaar oud wordt niet ontbonden

op 01 juli 2012 over XMSNET in de categorie Websites - Building en Hosting

In februari 2010 heb ik aangegeven dat ik geïnteresseerd was in glasvezel in Soest-zuid, XMSNET was in die tijd de enige provider en dus heb ik ingeschreven. Het bleek dat het benodigde aantal inschrijvingen niet gehaald ging worden en dus werd er gezocht naar andere providers. Met de komst van KPN en XS4All werden er wel genoeg potentiële aansluitingen gegenereerd om de aanleg van glasvezel in soest-zuid door te laten gaan.

Toen de aanleg bekend werd ben ik gaan kijken wat nou eigenlijk voor mij een betere provider zou zijn. Nu bleek dat het oorspronkelijke aanbod met HD had moeten zijn maar dat daar uiteindelijk meer voor betaald moest wworden. Ik ben gaan vergelijken en kwam tot de conclusie dat KPN voor mij beter zou zijn. Bij KPN melde men dat dit de voorinschrijving van XMSNET onder een coulance regeling viel en dat ik kon overstappen.
KPN heeft hierop een mail verstuurd aan XMSNET met de mededeling om de inschrijving te annuleren. Hierop is door XMSNET niet gereageerd. Toen ik zelf een mail stuurde heb ik tot twee maal hierover moeten bellen voordat de mail naar de klachten desk werd doorgestuurd. Hier is de mail wel beantwoord maar allen intern! Na wederom een telefoontje werd het antwoord opnieuw verstuurd maar dan naar mij. Het antwoord was:
Zoals u kunt lezen in de algemene voorwaarden, komt de overeenkomst al tot stand bij ondertekening van het inschrijfformulier of online aanmelding. Wanneer u op het punt staat de diensten te ontvangen bevestigen wij deze overeenkomst en begint uw jaarabonnement. U kunt tussentijds niet overstappen op KPN. Wij zullen uw abonnement dan ook niet ontbinden.

Mooi hoor bij een voorinschrijving! Zonder deelname van KPN en XS4All had XMSNET nooit een klant in heel Soest gehad! Lijkt me logisch dat dan een voorinschrijving van 2 jaar niet geheel meer binnen de redelijkheid valt en dat men vrij is om een andere provider te kiezen.

Dit soort wurg constructies lijkt me voer voor juristen maar niet voor de gewone consument, misschien toch tijd voor de Juridische bijstand verzekering.

Vrijgeven glasvezellijn zodat KPN kan aansluiten.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door XMSNET in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat XMSNET een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

XMSNET

Heeft op 02 juli 2012 om 13:41 geantwoord

Geachte heer Stolk,

U heeft zich op zes april 2010 ingeschreven voor een abonnement. Het is niet mogelijk hier alsnog vanaf te zien. Net als ieder ander contract dat u afsluit betekend het feit dat u nu meer keus heeft niet dat u het contract kunt ontbinden.

Sophie
XMS Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door LeoS