Klacht: voorgelogen worden over het vergoeden van de opzegkosten bij mij vorige leverancier.

karinbroek op 06 augustus 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Oxxio has resolved this complaint
Klacht opgelost op 27 augustus 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste karinbroek, Je hebt aangegeven dat je met een opzegvergoeding van € 100,00 van je vorige leverancier bent geconfronteerd. Als klant ben je zelf verantwoordelijk om in te schatten of het tussentijds overstappen voor jou wel een slimme keuze is...

Bedrijf Oxxio
Status Opgelost
Datum 6 augustus 2015

Een klant van Oxxio heeft een klacht ingediend over miscommunicatie betreffende opzegkosten bij zijn vorige energieleverancier. Hij werd telefonisch verzekerd dat Oxxio deze kosten zou vergoeden, maar moet nu toch 100 euro betalen aan energiedirect.nl. Ondanks de beloften van een lager tarief en vergoeding van opzegkosten, stelt Oxxio nu dat ze deze kosten niet meer vergoeden, wat de klant financieel benadeelt.

Mijn Klacht:

mij is telefonisch medegedeeld dat ik geen opzegkosten hoefde te betalen bij de vorige leverancier, en dat oxxio alle kosten voor rekening zou nemen, ik zou geen enkele hinder of zorg hebben als oxxio mij als klant zou mogen hebben. nu moet ik echter wel opzegkosten, 100 euro betalen aan energiedirect.nl. er werd mij telefonisch een lager tarief beloofd dan bij energiedirect. eventuele opzegkosten zijn voor oxxio. nu zegt men mij dat ze die kosten niet meer vergoeden. ik ben er financieel door benadeeld, maar dat kan oxxio niet zo veel schelen

Gewenste Oplossing:

als ik 100 % van het schadebedrag terug krijg.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 27 augustus 2015 om 12:15 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste karinbroek,

Je hebt aangegeven dat je met een opzegvergoeding van € 100,00 van je vorige leverancier bent geconfronteerd. Als klant ben je zelf verantwoordelijk om in te schatten of het tussentijds overstappen voor jou wel een slimme keuze is of dat je beter kunt wachten totdat je overeenkomst met je leverancier al tegen het einde loopt.

Verder verstuurt Oxxio een welkomstpakket waarin de overeenkomst aan je wordt bevestigd. In deze overeenkomst is geen sprake van vergoeding van de opzegvergoeding van andere leveranciers. Overstappen naar Oxxio is een bewuste keuze. Wij helpen je actief met besparen en bieden je de meest scherpe tarieven. Door de opzegvergoeding van je vorige energieleverancier niet te vergoeden kunnen we de tarieven nog scherper houden. We geven het voordeel dus aan jou en niet aan je oude energieleverancier.

Wij begrijpen dat dit vervelend voor je is, maar wij kunnen je hier niet mee helpen.

Wij gaan er van uit dat we je voldoende hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Taoufik
Oxxio Nederland bv

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie