Klacht: Volledig verzekerde huurauto, toch extra verzekering bij afhalen

op 16 juli 2012 over Auto europe in de categorie Verhuur

Ik heb een auto gehuurd via Auto Europe van 30-6-2012 t-m 14-07-2012. Afgehaald airport Faro bij Goldcar. Ik heb me voor alles verzekerd (bij Auto europe) inclusief de afkoop eigen risico(CDW). Toch moest ik bij het afhalen van de huurauto een extra verzekering ter plaatse afsluiten bij Goldcar van € 145,=. Als ik dit niet betaalde kreeg ik de huurauto niet mee! (terwijl ik alles al had betaald via Auto Europe). Ik heb dus uiteindelijk maar betaald omdat ik met de rug tegen de muur stond. Ik was kennelijk niet de enige met dit probleem, want nagenoeg iedere huurder was zeer verbolgen over deze handelswijze. Ik moest ook nog een extra betaling doen onder de noemer “Veiculo Diesel` van € 24,=. Uiteindelijk kreeg ik de auto mee. Het was een Ford Focus van een maand auto met 800 km op de teller. Echter de volgende dag startte auto niet meer!! De hulpdienst gebeld, en toen bleek dat de accu defect was. Hij kon wel nog gestart worden met een snellader, maar als de auto dan van contact af ging, startte hij niet meer. De oplossing was dat de auto weer gestart werd met de snellader en dat ik vervolgens zelf terug moest rijden naar Goldcar (bij Faro airport en 50 km van mijn appartement). Daar zou bekeken worden of er een nieuwe accu, of een andere auto geleverd zou worden. Uiteindelijk toch veilig aangekomen (geen start-stop- functie gebruikt) bij Goldcar. Na controle bleek dat de auto inderdaad niet meer startte. Vervolgens heb ik een andere auto gekregen. Ik vind de handelswijze van Goldcar zeer kwalijk. Terwijl je denkt dat alle risico’s zijn afgedekt,verpesten ze je al meteen de eerste dag van je vakantie. Als je dan na betaling van de extra overbodige verzekering (van totaal € 169,00) ook nog panne krijgt, moet je zelf ook nog zorgen dat je met de auto met mankementen veilig terug komt op de luchthaven. Deze handelswijze is niet te tolereren en moet gestopt worden.

Terugbetaling van de extra verzekering van in totaal 169 Euro, en vergoeding van extra brandstofkosten van 10 Euro ivm het terugbrengen van de auto naar het vliegveld.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Auto europe in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Auto europe een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Auto europe

Heeft op 12 december 2012 om 10:47 geantwoord

Geachte heer/mevrouw

Hartelijk dank voor uw feedback. Het spijt ons zeer dat u een vervelende ervaring heeft gehad met uw autohuur en de service van de lokale autoverhuurder Goldcar in Faro. De ontbrekende service bij pech van de huurauto en de handelswijze van de lokale autoverhuurder is helaas teleurstellend.
De aanvullende verzekering die u in Faro moest afsluiten, is een aanvullende verzekering die schade aan onderzijde, dak en bij sommige verhuurders ook meerdere items, zoals nalatigheid dekt.
Zoals u in de Auto Europe voorwaarden op uw voucher heeft kunnen lezen, zijn deze items niet standaard verzekerd. U kunt bij veel verhuurders lokaal een aanvullende verzekeringsdekking afsluiten. Bij het afsluiten hiervan hoeft u geen borg achter te laten bij de verhuurder. Op het moment dat de verhuurder het borgbedrag niet kan blokkeren op de credit card bent u verplicht om de aanvullende verzekering af te sluiten, om toch het voertuig mee te krijgen.
Nogmaals onze excuses voor de teleurstellende service van autoverhuurder Goldcar.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Auto Europe

Alle klachten die gemeld zijn door smeej01