Klacht: Voelen ons afgescheept

op 31 augustus 2018 over Stella Fietsen in Nunspeet in de categorie Fietsenwinkel

Wij hebben juni 2016 onze fietsen geleverd gekregen met een door ons bestelde accu met een actieradius van 150 km. Hiervoor een meerprijs betaald van 150 euro per fiets. Na het inrijden van de fietsen bleek dat de beloofde actieradius van 150 kilometer door ons niet gehaald werd. Wij zijn binnen een jaar na aankoop in Nunspeet geweest om nieuwe zadels te kopen. Daar hebben wij bij de monteur aangegeven dat wij niet tevreden zijn met onze accu’s omdat wij maar 80 kilometer kunnen rijden in plaats van de beloofde 150. Toen zei de monteur woordelijk: Tja, dat is een verkoopverhaaltje. Het is zo dat alles de actieradius beïnvloed. Wind, heuvels, mate van ondersteuning enz. Wij hebben ons ongenoegen geuit maar verder kan je dan niet zoveel.
Vorige week hebben de fietsen, waar wij buiten de actieradius van de accu heel tevreden over zijn, een onderhoudsbeurt gehad. Toen hoorden wij dat je een accu kan upgraden. Dus wij op internet nagezocht. Bleek inderdaad mogelijk te zijn. Upgraden betekent bij ons dat je de bestaande accu een soort boost geeft o.i.d.. Dus wij telefonisch contact gezocht met Stella. De volgende dag werden wij keurig teruggebeld. Wij vertelden van de tegenvallende actieradius, maar kwamen niet verder want degene aan de andere kant van de lijn begon gelijk te vertellen dat wij eerder hadden moeten reclameren. Nu na 2 jaar was de garantie verlopen en hadden wij geen recht op een andere accu. Huh? Gelijk aangegeven dat wij vorig jaar (binnen jaar na aankoop) al hadden aangegeven dat wij niet tevreden waren maar dat dit standaard was door wind enz. en dat er nooit naar een oplossing is gekeken. Toen kregen wij als antwoord dat er van dit bezoek geen verslag is terug te vinden in de computer. Als wij geweten hadden dat dit had gemoeten, dan….. Maar ja. Toen gevraagd wat het upgraden in houd en wat het gaat kosten om een beter actieradius te krijgen op onze accu. Blijkt dat je dus gewoon een nieuwe accu koopt van 800 per stuk. Om ons tegemoet te komen kon er na wat overleg op de achtergrond een accu voor 600 euro geleverd worden. Wij voelen ons vreselijk in de maling genomen. Allereerst betreffende het niet vastleggen van onze klacht, het niet serieus nemen van de klacht, het afschepen met het verhaal dat 80 kilometer bij deze accu heel normaal is en nu het upgraden wat gewoon een truc is om nieuwe accu’s te slijten.

Als wij een goede accu krijgen met een hogere actieradius

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Stella Fietsen in Nunspeet over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Stella Fietsen in Nunspeet in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Stella Fietsen in Nunspeet een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Stella Fietsen in Nunspeet

Heeft op 11 september 2018 om 17:12 geantwoord