Klacht: Opzegging abonnement

op 23 juni 2020 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Een maand geleden heb ik mijn abonnement(en) met Vodafone tussentijds beëindigd, omdat het bereik op mijn adres niet toereikend is, waar gemiddeld in een gesprek van ca. 10min de verbinding 3x wegvalt en het internetbereik op mijn adres 0,03 Mb/s is.
Al met al: in samenspraak besloten het abonnement te beëindigen. Maar toen begon het kleine leed:
1. het abonnement wordt tussentijds beëindigd, mits ik wel de resterende toestelkosten afkoop à €700,-. Ik wilde het toestel inleveren, maar dat mag niet volgens de algemene voorwaarden; er staat alleen niet in dat dat ook het geval is, wanneer Vodafone haar eigenlijke verplichtingen niet nakomt (het leveren van een deugdelijke dienst).
Uiteindelijk om van het abonnement af te komen, tóch (eigenlijk dus onder een vorm van druk) akkoord gegaan om het toestel in één keer af te betalen.
2. Na een aantal dagen werd het abonnement vrij gegeven en kon de nummers direct meenemen naar T-Mobile. Dat leek prima te gaan voor 2 nummers (mijn nummer voor ‘zakelijk’ gebruik en dat van mijn vrouw). Wat was nu het geval: mijn derde abonnement (voor privé gebruik) liep nog tot 18 mei door bij KPN, voordat ik naar Vodafone zou komen, en werd toen pas overgezet naar Vodafone RedTogether; dus is deze niet beëindigd/ of wel…geen idee eigenlijk…bottomline is dat deze dus ook naar T-mobile moet, maar daar nog steeds wacht op activatie.
Ik heb nu dus door het beëindigen van het hoofdabonnement geen internetbereik meer op het 3e abonnement.
3. Ondertussen kwam de factuur klaar te staan op myvodafone, met een bedrag van €1408,- (!) Of ik, naast het toestel, ook het restant van het abonnement even zou willen afkopen. Direct gebeld natuurlijk met Vodafone klantenservice. Nadat het gesprek twee keer is verbroken (en niet teruggebeld!) was wel doorgekomen dat het niet klopte, en dat het niet zou worden afgeschreven. Dat was ca. 2 weken geleden; er zou een onderzoek moeten komen naar de factuur. Binnen een aantal werkdagen zou ik bericht krijgen.. Vorige week was er nog steeds geen bericht en toen maar weer eens gebeld met de klantenservice. Het onderzoek ‘loopt nog’ werd gezegd. Ik zou op de hoogte worden gesteld per e-mail. uiteraard tot op heden nog geen bericht.
4. Ondertussen bedacht ik mij vandaag dat de 18e juni al is geweest. Met als gedachtegang: oh misschien moest dat 3e RedTogether abonnement een maand lang actief zijn voordat het kan worden beëindigd heb ik daar maar op gewacht, voordat dat kon worden overgezet naar T-Mobile..maar nee, niets over gezet.
Opnieuw naar de klantenservice gebeld en ja hoor: het abonnement kan niet worden overgezet omdat er nog een openstaande factuur is van, jawel € 1408,-.
Met andere woorden: zolang het onderzoek niet wordt afgerond, wat dus nog 10 werkdagen zou mogen duren, kan mijn abonnement niet worden omgezet.
5. De case van het onderzoek is, zo blijkt vandaag, gisteren (pas!!) in het systeem gezet; 2 weken NADAT ik gebeld heb…en dus geen oplossing…maar moet daar maar wel op wachten van de beste mevrouw…er is ook niemand meer die me verder kan helpen, of het proces kan versnellen..
6. ik krijg vanmiddag een SMS met daarin de mededeling dat ik geblokkeerd word als ik niet voor 28/8 €1408,- overschrijf op jullie bankrekening

7. inmiddels iemand van Vodafone via Facebook gesproken, waarop ik tevens dit bericht heb geplaatst, die voor mij schijnbaar een credit factuur zou hebben opgemaakt, waarvan de verwerkingstijd nog steeds 3/5 dagen is. Voor wat betreft de toesteldiscussie schermen ze nog steeds met dezelfde voorwaarden.

Ik wil z.s.m. mijn telefoonnummer over kunnen zetten naar een andere provider, zonder dat een openstaande factuur oid hiervan afhangt.
Daarnaast wil ik het toestel kunnen inleveren, zonder dat hier kosten aan zijn verbonden.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door SurajSomai