Klacht: Meest waardeloze service ooit – Zakelijk

op 23 juni 2020 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Ik wilde twee zakelijke abonnementen bij Vodafone afsluiten, 1 Sim-Only en 1 e-Sim-Only.
Na contact met de klantenservice durf ik te zeggen dat ik nooit en te nimmer meer klant bij Vodafone zal worden.

Initiële bestelling ging zonder problemen, netjes opgepakt, bevestiging per mail gekregen. We zouden geen aansluitkosten krijgen, en hadden twee 1-jarige contracten bevestigd.
In de bevestigingsmail stond echter dat het 2-jarige contracten waren.
Hierover contact gehad met de klantenservice via chat, het zou aangepast worden.
Hiervan de bevestigingsmail gekregen, maar hier stonden de aansluitkosten weer op vermeld.

Wederom contact opgenomen met de klantenservice via chat. De kosten zouden wel op de bevestiging staan, maar niet gefactureerd worden. Vreemd verhaal, maar goed.
Ongeveer 5 minuten hierna kreeg ik een e-mail dat de bestelling geannuleerd was omdat wij niet door een kredietcheck waren gekomen.
Ter verduidelijking: wij zijn een start-up, met twee partners die beiden geen enkele schulden open hebben staan.
Ik ga er voor het gemak even van uit dat wij niet de eerste start-up zijn die bij Vodafone klant probeerde te worden.

Hierover weer de klantenservice gebeld, maar die konden/wilden mij niet uitleggen waarom ik er niet doorheen kwam. Ik moest maar mailen naar de credit assessment afdeling en OPNIEUW m’n hele verhaal doen.

Inmiddels was ik er goed klaar mee, maar ik heb de credit assessment afdeling gemaild en het verhaal nogmaals kort uitgelegd.
Hierop kreeg ik een uiterst onpersoonlijke, standaard e-mail waarin stond dat de credit check gedaan wordt op een combinatie van factoren en wij hier niet doorheen kwamen. Geen enkele uitleg wat deze factoren zouden zijn, en geen enkele mogelijkheid tot uitleg van onze kant waarom wij wel door de credit check zouden moeten komen.
Aan het einde van de mail kreeg ik ook nog de suggestie om dan maar een prepaid simkaart te bestellen.

Ja, dat lijkt mij een uitstekende vervanging voor een Unlimited data/bellen/sms abonnement???

Na vraag om verdere uitleg geen mail meer terug gekregen.

Echter kwam vandaag de grootste verrassing: de twee simkaarten van de eerste bestelling zijn thuisbezorgd!
Ook deze hadden de verkeerde contracttermijn er op staan, 2 jaar i.p.v. 1 jaar.
Hierop dus weer contact opgenomen met de klantenservice, die mij wederom 2x moest doorverbinden om me bij de juiste afdeling uit te laten komen.

Helaas: deze bestelling was geannuleerd en de simkaarten zouden dus niet meer werken.
Ik moest maar weer een nieuwe bestelling plaatsen.

Nadat ik uitgelegd had dat ik dit gisteren al gedaan heb, en dat de automatische credit check uit werd gevoerd, en wij hier om wat voor reden dus ook niet doorheen kwamen, werd ik afgesnauwd door de medewerker: U MOET EERST EEN BESTELLING PLAATSEN.
Nogmaals rustig geprobeerd om uit te leggen, dat het proces dat hij voorstelde, gisteren ook al geprobeerd was en ik niet weer de credit assessment afdeling wil gaan mailen met precies hetzelfde probleem als gisteren.
Hierop begon de medewerker hoorbaar te zuchten en tegen mij te praten alsof ik een klein kind was.

Hierna was ik er klaar mee en heb ik vriendelijk bedankt en opgehangen.

@Vodafone: Ik vind het uitermate knap dat jullie het met je klantenservice voor elkaar krijgen dat iemand die NAAR JULLIE TOE komt om klant te worden, van het kastje naar de muur blijven sturen, tot het punt dat ik NOOIT EN TE NIMMER meer bij Vodafone klant wil worden.

Een dikke pluim! /s

Ik ben tevreden wanneer Vodafone een fatsoenlijke klantenservice opstelt, die mij niet door allerlei hoepels laat springen om klant bij jullie te worden.

In elk geval wil ik nooit en te nimmer meer iets met Vodafone of Ziggo te maken hebben na zo behandeld te zijn aan de telefoon.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jesse487