Klacht: Vodafone stapelt fout op fout

op 11 oktober 2017 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Ik heb op 3 oktober een bestelling geplaatst bij Vodafone voor een red essential abonnement. Deze is ingegaan op 4 oktober, de telefoon en simkaart zouden op 10 oktober bezorgd worden door Dynalogic. (Ik realiseerde mij later ook, dat ik van 4 oktober tot aan nu geen gebruik zou kunnen maken van mijn abonnement, maar zou er wel voor moeten betalen).
De bezorger kwam te laat, was ontzettend onvriendelijk, was moeilijk verstaanbaar door zijn accent en had blijkbaar vreselijke haast. Op het contract wat ik moest tekenen, stond een maandelijks bedrag van 51 euro, terwijl er online toen ik het contract afsloot 44 euro stond. Dus ik gaf dit aan bij de bezorger. Hij zei: “Als u nu tekent, betaalt u 24 maanden lang 51 euro”. Ik gaf toen aan dat ik Vodafone wel even snel zou bellen, daarop kreeg ik direct een onbeschofte reactie: “Ik heb daar geen tijd voor, ik ga weg, ik zal aangeven dat de gegevens niet kloppen. Het is niet mijn probleem en ik heb geen zin om daarop te wachten”.

Toen de bezorger de deur uit was heb ik direct Vodafone gebeld en gesproken met: Maria van de afdeling OWD. Zij stond me vriendelijk te woord en vond de manier waarop de bezorger met de situatie omgegaan was ook onacceptabel en ronduit onbeschoft. Ze vond het zeer vervelend voor me en gaf me het nummer van Dynalogic zodat ze opnieuw langs konden komen.
Ik heb vervolgens Dynalogic gebeld, ze zouden de volgende dag opnieuw komen, op 11 oktober. Ik heb toen ook aangegeven dat ik echt niet de tijd had om weer een halve dag te gaan wachten(ik had een ziekenhuisafspraak), hun bezorger heeft een fout gemaakt en ik ben onheus bejegend, dat zou mij niet nog meer ongemak moeten bezorgen. Iedere bezorger weet dat de kortingen ivm Ziggo later verwerkt worden. Dat is mij ook verteld door de vriendelijke bezorger die vanmorgen mijn pakketje kwam leveren. Dus Dynalogic maakt een fout, waardoor ik opnieuw een halve dag thuis moet gaan zitten wachten, terwijl mijn dagen volgepland staan met ziekenhuisbezoeken. Ik heb verzocht of ik dan ’s morgens als eerste op de lijst gezet kon worden. Dit zou hij verzoeken, maar daar hebben ze blijkbaar niets mee gedaan. Vervolgens kreeg ik een email met een bezorgafspraak op zowel 12 oktober als 11 oktober, ik moest dus opnieuw bellen met Dynalogic. 11 oktober werd mij toen bevestigd. Maar wel moest ik weer opnieuw bellen (Wat mij weer tijd en geld kostte).
Vanmorgen kreeg ik mijn telefoon en simkaart, ik was heel blij dat het nu allemaal geregeld was en dat ik gebruik kon gaan maken van mijn abonnement. Alleen toen ik de simkaart wilde gaan gebruiken, lukte dit niet. Dus wederom weer bellen naar Vodafone, er was inderdaad iets misgegaan met de bestelling. De simkaart werkte niet en het telefoonnummer kwam ook niet terug in de database van Vodafone. Hierop werden mij 2 opties geboden:
1. Ze zou een case openen en ik zou binnen 10 werkdagen een werkend abonnement hebben.
2. Ik moest deze order annuleren en het aangetekend terug sturen via PostNL (á 8,60 euro), of het pakket met retour formulier afleveren bij de Vodafone winkel. De annulering moest dan verwerkt worden en vervolgens zou ik een nieuw abonnement aan kunnen vragen (waar weer veel tijd overheen gaat en ik weer een halve dag thuis moet blijven voor Dynalogic+ ik moet weer reiskosten maken om naar het Vodafone filiaal te gaan en ook hier weer veel tijd aan kwijt zijn).

Dit alles bij elkaar heeft mij nu 10 uur wachttijd (Dynalogic), 3 uur aan de lijn bij Vodafone gekost. Dus 13 uur, om alsnog zonder werkend abonnement te eindigen. Sterker nog, ik moet nu weer tijd en geld investeren om naar de Vodafone winkel te gaan.
Plus prepaid kosten voor het bellen naar Dynalogic en mijn dagelijkse telefoontjes+internet kosten. Want ik ging er immers vanuit dat ik nu gewoon mijn abonnement kon gebruiken. Tevens heb ik dit abonnement afgesloten omdat ik dan 100 euro extra inruilwaarde zou krijgen. Daarvoor kan ik tot 15 oktober terecht in een vodafone winkel, ik vrees dat ik dat nu ook niet meer ga redden.

Al met al heeft deze hele situatie mij ontzettend veel spanningen, tijd en kosten gekost. Ik snap niet hoe Vodafone dit voor elkaar krijgt en mij uit zIchzelf geen enkele compensatie aanbiedt.

Als ik mijn abonnement snel kan gebruiken, zonder dat ik weer uren hoef te wachten. Ik nog steeds mijn extra inruilwaarde kan gebruiken en ik gecompenseerd wordt voor mijn tijd, ongemak en extra kosten.
Ik wil eigenlijk dat Vodafone mijn maandelijkse kosten (44 euro), voor 2 maanden compenseert. Ik vind dat niet meer dan normaal gezien alle problemen en fouten van jullie kant.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mandy_91