Klacht: Vlucht gemist door drukte op Zaventem

op 06 juni 2016 over Corendon in de categorie Online Reisbureaus

Mijn vriend en ik zouden 1 mei 2016 vliegen naar Turkije vanaf Zaventem. Helaas hebben we langer dan 3 uur in de rij gestaan waardoor wij helaas onze vliegtuig door de drukte hebben gemist. Zoals al wel bij Corendon bekend was, waren wij niet de enige de vlucht onze vlucht CAI722 hebben gemist. Naast ons hebben ook 5 anderen dezelfde vlucht gemist en enkele het maar net gehaald.
Nadat wij onze vlucht hebben gemist hebben wij contact gehad met de klantenservice. Zij gaf ook aan dat er meerdere soortgelijke gevallen waren.

Wij zijn ruim op tijd, rond 10 uur van huis vertrokken met de internationale trein vanaf Antwerpen. Binnen 20 minuten waren wij op Zaventem en vanuit daar begon de ellende. We moesten vanaf de trein aanschuiven in een hele lange rij in de parking. Daar kwamen van 3 kanten mensen af om één rij te volgen. Er werd aangeschoven vanaf de trein, vanaf de bussen en mensen met de auto/taxi. Het was een grote chaos. Er was geen gecontroleerde rij, dus werd er ook veel voorgedrongen. Na een hele lange rij buiten te hebben gevolgd moesten we een tweede rij volgen tot aan de controle kamp, een opgezette tent, waar een paspoort – en ticket check werd gedaan. Hierna moesten we voor de derde keer in de rij staan voor het scannen van de bagage en fouilleren. Na daar heel lang te wachten moesten we weer een rij volgen om naar binnen te kunnen gaan om in te checken. Daar waren iets van 5 lange rijen, waar er ook weer een uur gewacht moest worden, voordat we een tweede paspoort check kregen en door mochten lopen om in te checken. Er waren veel andere luchtvaartmaatschappijen daar aanwezig, maar niemand voor Corendon. We hebben Lufthasa personeel, Brussels airlines personeel aangesproken, maar niemand kon ons verder helpen en doorverwijzen naar een check in balie.
Ook was er geen servicedesk waar we informatie konden inwinnen. We hebben wanhopig geprobeerd via de incheck zuilen in te checken, maar helaas was ook daar geen optie of spoor van Corendon Airlines te vinden.

Omdat we niet meer konden inchecken hebben wij onze vlucht, buiten ons doen om moeten missen. Nadat we contact hebben gehad met Corendon, hebben ze ons aangeraden om nieuwe vliegtickets te kopen en de extra gemaakte kosten terug te vragen, omdat dit niet ons schuld was. Wij hebben bij Corendon zelf gelukkig tickets kunnen vinden maar dat was voor dinsdag. We hebben wel extra kosten moeten maken, wat betreft extra tickets en benzine voor het gaan naar Eindhoven. Ook hebben we 2 dagen van onze vakantie moeten missen. Hopelijk krijgen wij daar een extra tegemoetkoming voor.

De dagen daarna is ook chaos geweest op Zaventem. Het heeft zelfs het nieuws gehaald.

En dan heb ik het niet een over de vertraging die we hebben gehad heen en terug met Corendon. Heen reis vertraging van een uur en terug weg vertraging van een uur.

Andere luchtvaartmaatschappijen hebben het netjes geregeld voor hun klanten. (http://www.standaard.be/cnt/dmf20160503_02271875)
Dat heeft Corendon helaas niet voor ons gedaan. Wij hebben zelf een uitweg gevonden zodat we konden genieten van ons vakantie. Corendon kan ons extra kosten vergoeden en een vergoeding geven voor onze 2 gemiste dagen. Maar dat willen ze helaas niet (zie bijlage)
Als dit niet leidt tot een oplossing, zal ik wel een negatieve pluim aan Corendon uitreiken via Metro nieuws.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Corendon

Reactie van de melder van de klacht Rashna_Jhagroe

9 maanden geleden - Corendon weigert mijn klacht te behandelen. Wat een slecht bedrijf!!

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Corendon nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Rashna_Jhagroe