Klacht: Vlekken in kleding na aanschaf nieuwe wasmachine

op 25 juli 2017 over Expert in de categorie Electronica Winkels - ketens

Klacht: Vlekken in kleding die ontstaan in de wasmachine. Deze willen er niet meer uit.
Wasmachine: Zanussi ZWF81463WH
Aanschafdatum: 12-03-2016
Garantie: JA
+ Klacht over de service uit het filiaal in Beilen.

De hele omschrijving staat hieronder….

-Mei 2016: Vlekken in kleding.

-Juli 2016: Vlekken in kleding.
Gebeld met Expert in Beilen en probleem uitgelegd. Zij konden ons op dat moment niet helpen.
Gebeld met Electrolux. Advies: Wasmachine aanzetten zonder wasmiddel met een klein beetje waspoeder en 2 koppen soda op 90 graden zonder snelwasstand. Probleem moet nu verholpen zijn.

-Ongeveer 6 weken later: Vlekken in kleding.
Na opvolgen advies Electrolux.

-December 2016: Vlekken in kleding.
Na opvolgen advies Electrolux.

-Maart 2017: Vlekken in kleding.
Na opvolgen advies Electrolux.

-14 juni 2017: Vlekken in kleding.
Opnieuw gebeld met Expert in Beilen en aangegeven dat we willen dat het opgelost wordt. We hebben inmiddels al een vermogen aan kleding weggegooid. Mnr van expert reageerde kortaf.
Uiteindelijk geregeld dat er twee monteurs komen om de wasmachine op te halen, zodat deze nagekeken kan worden. We krijgen een leenmachine.

-15 juni 2017: Monteur komt alleen..?!
Monteur geeft bij binnenkomst aan dat hij de wasmachine toch niet meeneemt, maar gaat ‘m nakijken. Hij heeft géén leenmachine bij zich.
Conclusie onderzoek: Ik gebruik teveel waspoeder en moet de hoeveelheid halveren. De rubbers binnenin zijn vies (wasluis) en deze heeft hij schoongemaakt.
Monteur geeft aan dat wasluis al kan ontstaan, 2 weken na aanschaf van de wasmachine..??
Advies: Hoeveelheid waspoeder halveren en de wasmachine de 1e keer laten draaien op 90 graden zonder was. Daarna weer het normale programma.
Na vertrek monteur advies opgevolgd + nog een extra was gedraaid met handdoeken.

-Volgende wasbeurt: Weer vlekken in kleding.

-16 juni 2017: Gebeld met Expert in Beilen.
We leggen de situatie uit en mnr wordt weer boos. Hij vindt dat het aan ons ligt en gaat contact opnemen met de monteur.
We geven aan dat we het nu opgelost willen hebben!
Uiteindelijk is er weer geen afwikkeling.

-6 juli 2017: Vlekken in kleding.
Opnieuw gebeld met Expert in Beilen. Mnr is het zat en neemt contact op met Electrolux. Zij sturen een monteur en komen bij ons langs op maandag 10 juli. Hij geeft er wel bij aan, dat als deze monteur een oorzaak vindt van de vlekken wat door ons voorkomen had kunnen worden het ons € 100,- gaat kosten.
Wij geven nogmaals aan dat we nieuwe wasmachine, of ons geld terug willen hebben, maar volgens de meneer van Expert kunnen we dat vergeten.

-10 juli 2017: Monteur van Electrolux komt.
Conclusie: We gebruiken te weinig waspoeder. We moeten de hoeveelheid verdubbelen terwijl de monteur van Expert juist zei dat we de hoeveelheid moeten halveren.
Ook geeft hij aan dat de vlekken niet kunnen ontstaan door de wasmachine, maar dat dit komt door huidvet. Zelfs bij jurkjes en shirtjes die één keer zijn gedragen..?
Advies: Hoeveelheid waspoeder verdubbelen. Wassen op de normale stand en niet op snelwas. De wasmachine pas schoonmaken als deze stinkt vanaf de buitenkant…

-12 juli 2017: Vlekken in kleding

-16 juli 2017: Vlekken in kleding

-19 juli 2017: Vlekken in kleding
Na het opvolgen van alle adviezen

Het lijkt me toch wel duidelijk dat we er alles aan hebben gedaan en dat we alle adviezen hebben opgevolgd. En als zelfs de monteurs elkaar gaan tegenspreken is bij ons het vertrouwen volledig weg. We willen nu dat dit wordt opgelost. We hebben al ontzettend veel kleding weg moeten gooien, omdat de vlekken er niet meer uit willen. Het gaat ook om nieuwe kleding van de kinderen dat ze één keer hebben gedragen en vervolgens niet meer aan kunnen. Jurkjes en shirtjes waar ze zo blij mee waren en die ze zelf hebben uitgezocht…
Het filiaal in Beilen werkt absoluut niet mee en komt niet met een oplossing, terwijl wij gewoon garantie hebben op dit apparaat.

Wij willen graag een nieuwe wasmachine of ons geld terug.
Plus vergoeding van de beschadigde kleding.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Expert over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door H. Bulthuis