Mijn Klacht:
Tijdens mijn jaarlijkse evaluatiegesprek vind ik dat ik onprofessioneel behandeld ben. Na een gesprek met uw vertrouwenspersoon schijf ik deze klacht. (advies van deze meneer)
Inmiddels ben ik ruim 7 jaar in zorg bij u nadat ik een dwarslaesie heb opgelopen en dat was altijd naar tevredenheid. Ik ben een man van 42 jaar en heb een jong gezin 2 kinderen van 9 en 11 jaar. Volop in de maatschappij aanwezig en wil dat graag zo houden. Tijdens het gesprek kwamen we op het punt van de avondzorg deze stond voor het afgelopen jaar genoteerd vanaf 22:00 uur ipv 21:30 uur. Het betreft hier het naar bed gaan van mij. Ik word naar bed gebracht. De tijd was in de nieuwe overeenkomst echter weer terug geplaatst naar 21:30 uur. Hierop sprak ik mijn EV-er aan dat dat wel erg vroeg was en vorig jaar vanaf 22:00 uur prima was. Haar antwoord was dat dat niet meer mogelijk was dat er al lang genoeg aangemodderd was over mijn avondzorg en dat ik niet moest zeuren. Wanneer iemand om 21:15 uur bij mij voor de deur zou staan jammer dan voor jou. Ik heb nog weleens vergaderingen die tot en met 22:00 uur duren daar zou ik dan geen deel meer aan kunnen nemen. Of schoolactiviteiten. Kort daarop volgde haar antwoord dat ik maar een PGB moest aanvragen. (Vitras kan niet aan jou vraag voldoen!)
Dit heeft mij zo gekrenkt de manier waarop ze dat heeft verwoord als of ik een enorme zeur ben die altijd klaagt en zeurt. Mijn vertrouwen in mijn EV-er is ernstig geschaad! Wanneer hier een gesprek over volgt wil ik hierover met een manager spreken. Momenteel ben ik onderzoek aan het doen naar een PGB of andere thuiszorg organisatie. Het vertrouwen in de Vitras is er nog maar niet meer in mijn EV-er! Haar naam is Stefke Oskam.
Vriendelijke groet,
Han ten Wolde.
Gewenste Oplossing:
Een gesprek met iemand die me kan vertellen of ik daadwerkelijk een andere organisatie of manier moet zoeken omdat inderdaad mijn zorgvraag niet passend is bij Vitras.
Een vervanging voor mijn huidige EV-er.