Klacht: Waardeloze service

G.Denissen op 15 maart 2022 over Vissers Meubelen in de categorie Meubelwinkels

Oke, stoelen zijn gekocht in 2018, maar nog geen 4 jaar later dit! We hebben geen kinderen en geen huisdieren. Stoelen hebben ook niet buiten gestaan of zijn behandeld met een agressief product. Verschillende mails gestuurd omdat zelfs buiten garantie de consument wel degelijk rechten heeft. In dit geval deed ik dus een beroep op ontbinding van de overeenkomst waarbij je de kosten van de nog niet afgeschreven jaren terug mag vorderen. Dit was hun antwoord (Tussen haakjes is mijn reactie op bepaalde anekdotes):

Bij een gegronde en terechte klacht, wat in
dit geval niet aan de orde is, zou bij ontbinding van de overeenkomst , in uw geval, een vruchtgebruik van 4 jaar worden afgetrokken. Dit komt neer op een restitutiebedrag van € 135,04.

(Volgens verschillende verzekeringsmaatschappijen zou dit 7 jaar moeten zijn. Daarbij hingen er aan de stoelen eerst een duurder prijskaartje)

In uw geval is het echter geen verwijtbare klacht onzerzijds , en dus geen ontbinding, omdat het
craqueleren en daardoor loslaten van de toplaag van de lederlook is ontstaan door invloeden
van buiten af. Het gebrek wat uw stoelen hebben valt derhalve wel aan u te verwijten. (Hoe bepalen / weten ze dit zonder dit aan ons te vragen????)

Bovendien had het probleem wellicht kunnen worden verholpen als u de klacht eerder ( in een vroeg stadium ) had gemeld. (oké, misschien wel, we konden de bon niet vinden. Maar dan was het 2 maanden eerder geweest. Blijft het feit dat de stoelen te vroeg slijtage plekken laten zien!)

Dan hadden wij u ook nogmaals op het onderhoud kunnen attenderen en
had u langer van de stoelen zonder schade gebruik kunnen maken.
(Huh? Zulke slijtageplekken waren met een onderhoudsmiddel ineens verdwenen dan? Geloof je het zelf?)

Alle product informatie is met u besproken. Hiervoor heeft u ook getekend. Daarnaast wordt er een praktische informatie aangebonden aan iedere koopovereenkomst, waarin ook de onderhoudsinformatie vermeld staat. Deze informatie heeft u ook schriftelijk aan de koopovereenkomst ontvangen.
(getekend voor ontvangst ja, maar niet voor de product informatie. Nogmaals, we hebben zeker te weten GEEEEEEN praktische informatie ontvangen!!)

Gelukkig hebben een rechtsbijstand verzekering die ons in het gelijk heeft gesteld en we krijgen van hen €200,- euro. Daarmee zijn we zeer tevreden. Maar jammer genoeg komt Vissers meubelen er nu makkelijk vanaf. Daar balen we van.

Daarbij zijn de dames die er werken ontzettend onbeschoft. Zo werd een oudere, hardhorende man die voor me aan de beurt met een klacht over een geleverd product, gewoon geschoffeerd. Omdat hij haar niet verstond, en dat irriteerde haar duidelijk, liet ze hem op een zeer onprofessionele manier weten dat ze klaar met hem was. Begon echt tegen hem te schreeuwen en dat hij zelf niet goed had opgelet bij het openen van de verpakking dat er een verkeerd artikelnummer op de doos stond. Echt ongepast. Tegen mij was ze op zich wel aardig. Maar toen ik wegging en de andere ‘dame’ bij de receptie vroeg waarom niemand hier mondkapjes droeg, terwijl er overal A-4 tjes stonden met verzoek aan de klanten dit wel te doen met de tekst ‘voor uw en onze veiligheid’ begon ze mij uit te kafferen waar ik me mee bemoeide….

Dikke vinger! Dag Vissers!

Niets, wil er niets meer mee te maken hebben. Zo vaak al geprobeerd! Zijn niet voor rede vatbaar. Onze rechtsbijstand heeft ons in het gelijk gesteld en ons het geld overgemaakt.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vissers Meubelen

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vissers Meubelen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door G.Denissen