Klacht: Villeroy & Boch bestek

op 29 september 2016 over Albert Heijn in de categorie Supermarkten

Harstikke leuk, dat Villeroy & Boch bestek van de #albertheijn. Echt iets voor mij! Weken druk aan het sparen geweest, voor ieder boodschapje naar de #albertheijn.
Samen met mijn lieve schoonmoeder een flink bedrag aan boodschappen uitgegeven, maar hé, dit resulteert dan ook in 11 volle spaarkaarten. Happy me! 
Dan kiezen voor 8 dinersets, een schilmes & dunschiller, een koksmes én een vleesmes. Snel naar de winkel; maar helaas alles uitverkocht!
Gelukkig kreeg ik de mogelijkheid om alles online bij te bestellen. Netjes een bevestiging gekregen van mijn online bestelling en gewoon even wachten op de nalevering. Wachten is geen probleem, ik krijg immers mijn welverdiende, prachtige bestek! En we begrijpen allemaal dat zo’n Verre Oosten productie een maand of 2 duurt en daarna nog een maandje op de boot moet. Geeft niets, dat is het waard!
Maar we wachten… en we wachten… en we wachten…
Tussendoor nog een paar keer een mooi mailtje gekregen van de #albertheijn: ‘Bedankt voor uw geduld, we zijn heel erg druk met het produceren van de extra bestellingen. Zodra uw bestelling in de door u gekozen winkel ligt krijgt u daarover bericht’.
En we wachten… Toch maar eens vragen bij de klantenservice van de AH winkel. Een vriendelijke maar verbaasde baliemedewerkster weet mij te vertellen: ‘Het spijt me mevrouw, maar de na-leveringen zijn al lang geleverd. Maar ik geef u een nummer van onze klanten service zodat u even kunt bellen’.
Ik ben nog steeds vol goede moed en pleeg hoopvol het telefoontje.
Helaas is de dame aan de andere kant van de lijn iets minder hoopvol en weet mij vrij kort te vertellen dat ik pech heb. De na-leveringen zijn aan het begin van de zomer naar de winkels gestuurd en een extern bedrijf heeft voor hen contact opgenomen met de desbetreffende bestellers. Om deze reden is het dan ook niet te achterhalen of ik de mail wel of niet gekregen heb. Op=Op en ze kan niets voor mij doen. Punt!
Ik vraag haar ‘Oke, en wat nu? Want ik heb hier 11 spaarkaarten liggen en heb me destijds helemaal suf geshopt bij de AH!’ Ze herhaald een paar keer dat ze niets voor me kan betekenen en ik ga, teleurgesteld en inmiddels licht gefrustreerd over tot het indienen van een officiële klacht. Die kan ik direct bij haar achterlaten, en na het beantwoorden van een aantal routinevragen wil ze de verbinding verbreken.
Maar ik wil toch nog even weten hoe mijn klacht nu verder wordt opgepakt. Wordt ik teruggebeld? Krijg ik een mailtje?
Wederom een teleurstelling wanneer zij aangeeft: ‘Ik heb het genoteerd, maar er wordt geen contact meer met u opgenomen. We kunnen hier immers niets mee doen’.
Uuuhh….PARDON??? 
Ik geef aan dat ik toch minimaal een digitale bevestiging wil van mijn ‘officiële klacht’ (Hier wacht ik inmiddels nog op). Want wat is het nut van het indienen van een klacht als hier vervolgens toch niets meer mee gebeurt?
Deze ‘service’ ben ik niet gewend, en zeker niet van de AH.

Nu, mij beste AH, ik begrijp echt wel dat jullie niet zomaar een extra setje bestek uit de lucht kunnen toveren. En dat een Verre Oosten productie niet kan worden opgestart voor enkel mijn bestelling; maar is dit nu echt de service die jullie verlenen in zo’n situatie?

Na dit hele traject en de waardeloze afhandeling van de 'klachtenregistratie' zou ik eerlijk gezegd een bloementje of een cadeaubon van de AH o.i.d. minimaal vinden.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Albert Heijn

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Albert Heijn nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Marjolein Schoenmaker