Klacht: Verzendverzekering

op 06 mei 2016 over MiniInTheBox.com in de categorie Gadgets

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Onlangs heb ik een bestelling geplaatst op miniinthebox.nl inclusief verzendverzekering, verzendkosten en de verplichte kleine orderverwerkingstoeslag. Toen mijn pakket kapot geleverd werd heb ik een zogenaamde \’Ticket\’ aangemaakt op de site van Miniinthebox om de klantenservice te laten weten dat zowel het geleverde product als de verpakking beschadigd/kapot is aangekomen. Hierop kreeg ik netjes de volgende dag bericht van \’Joey\’ dat mij een nieuw vervangend product toegestuurd zal worden. Ik moest rekening houden met wederom een verzendtijd van 10 tot 20 werkdagen aangezien deze vervangende verzending via Airmail werd verstuurd. Toen deze verzendtijd (ruim) overschreden was, heb ik een nieuwe \’Ticket\’ aangemaakt met de vraag waar mijn vervangende pakketje bleef. Hierop kreeg ik antwoord van \’Daviana\’ dat er iets is fout gelopen bij de levering van de herzending en dat er een terugbetaling aangevraagd is. Nou is het probleem dat ik geen terugbetaling wil, maar een vervangend product. Bij het afsluiten van de verzendverzekering werd mij belooft dat als je pakket beschadigd is of verloren raakt, miniinthebox kostenloos een nieuw pakket opstuurt.
Bij een terugbetaling krijg ik de kosten van de verzendverzekering, verzendkosten én kleine orderverwerkingstoeslag niet vergoed waardoor ik wederom deze kosten moet betalen om hetzelfde product nogmaals te bestellen. En dit alles terwijl ik met een verzendverzekering juist gedekt ben om voor deze extra kosten te komen staan.
Nadat ik dit duidelijk heb uitgelegd, kreeg ik bericht van \’Daviana\’ dat ik foto\’s moest maken van mijn beschadigde product zodat zij de leverancier hiermee kon confronteren om zo een terugbetaling te regelen. Jawel, wederom een terugbetaling…
Toen ik duidelijke foto\’s hebt opgestuurd en wederom \’Daviana\’ erop wees dat ik een vervangend product toegestuurd wil hebben en geen terugbetaling, kreeg ik bericht dat het in dit stadium niet meer mogelijk was om alsnog een herzending te sturen, aangezien miniinthebox mij al een vergoeding gestuurd had. Ik praat over een tijdsbestek van 3 maanden waarin ik vanaf het begin heb aangegeven wat er aan de hand is en hoe ik dit graag opgelost wil zien.
Na oneindig veel heen en weer gemaild te hebben met \’Daviana\’ en nogsteeds geen vergoeding ontvangen te hebben, stond er dan uiteindelijk toch een terugbetaling op mijn rekening, helaas exclusief verzendkosten, verzekeringskosten en kleine orderverwerkingstoeslag. Toen ik de klantenservice hierop wees kreeg ik te horen van \’Daviana\’ dat de vergoeding van het product is verzonden en daarmee klaar. Hierna heb ik voor de laatste keer uitgelegd dat ik een vervangend product opgestuurd wil krijgen, óf mijn totale aankoopbedrag teruggestort wil zien inclusief verzendkosten, verzendverzekeringskosten en kleine orderverwerkingstoeslag. Hierop kreeg ik antwoord van \’Leon\’ dat er al een vergoeding heeft plaats gevonden en of ik kon laten weten hoeveel ik al ontvangen had…
Moet ik het nou echt nóg een keer uitleggen miniinthebox…?

Ik krijg ten eerste zwaar de indruk dat de klantenservice bij miniinthebox zijn klanten alles behalve serieus neemt. Ten tweede heb ik mij blauw geërgerd aan de, zo lijkt het, standaard berichten die gestuurd worden. De antwoorden die ik kreeg waren totaal niet relevant en er werd ontzettend om het probleem heen gedraaid zonder dat er een oplossing is gekomen. (En de ene keer dat er wel een relevant bericht werd gestuurd stond deze vol met spelfouten, maar dat terzijde)

Lang verhaal kort: bespaar u de kosten om een verzendverzekering af te sluiten bij miniinthebox, als puntje bij paaltje komt krijg je geen vervangend product laat staan een volledige vergoeding…

Gewenste Oplossing:

Een vervangend product toegestuurd krijgen óf een volledige terugbetaling van zowel het product als de verzendkosten, verzekeringskosten en kleine orderverwerkingstoeslag

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar MiniInTheBox.com over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door MiniInTheBox.com in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat MiniInTheBox.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

MiniInTheBox.com

Heeft op 26 april 2016 om 21:05 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Klacht0001