Klacht: Verzekeringskwestie behandeld als “garantiegeval”

op 22 september 2016 over Amac in de categorie Computerwinkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

IPHONE 5s van mijn dochter was in huis door omvallende bloembak door vocht beschadigd. Opgegeven bij de inboedelverzekering. Zou vergoed worden maar wel adhv een expert rapport die zegt dat ie idd kapot was.
Met de ” dode” telefoon naar Amac. Gezegd dat we bij hun een nieuwe willen kopen maar dus een rapport nodig hebben.. Meteen moest 42,50 worden afgetikt voor de conclusie dat telefoon idd dood was.
In het thuisgestuurd ” expertiserapport” stond alleen dat de onderzoekskosten 42,50 betaald waren. Gemaild en jawel; volgende dag weer hetzelfde ” rapport”. (nog steeds geen expertisetaal…)Gebeld met Amac. Toen kregen we eindelijk het ” expertiserapport” met daarin dat de telefoon overleden was en dat we een ” vervangend toestel konden halen voor 286 euro…. Raar want ze liggen voor 349 euro in de winkel….
Weer gebeld; ” ja klopt” zegt de medewerker. Is wel zo eerlijk voor de verzekering… Niet fijn voor mij (de klant) want er gaat nog wat afschrijving van het bedrag af en de onderzoekskosten waren ook nog 42,50…
Al met al houdt mijn dochter dan dus 209 euro over…. Bovendien zou ze van AMAC de oude telefoon niet terug krijgen!!!!! (verkoop ik op marktplaats toch nog altijd voor 50 euro)
Heel erg raar vind ik dat! AMAC behandelt het dus als een garantiegeval terwijl ik in wezen gewoon een klant ben die een nieuwe telefoon in de zaak komt kopen!
TIP VOOR AMAC; zet in het expertiserapport gewoon het bedrag van een telefoon in de winkel! en dan ook nog; geef de klant de kosten van het expertiserapport dan retour! Het was overduidelijk dat de telefoon helemaal dood was! Mij maak je niet wijs dat AMAC het ding nog uit elkaar heeft geschroefd met het gegeven dat hij in het water heeft gelegen….
Kortom; het voelt gewoon niet goed… eerlijk naar de verzekering; ja HEEEEL eerlijk! Maar wil AMAC het braafste jongetje vd klas zijn? De klant is wel de dupe.. En het bedrag opgeven warvoor een nieuwe telefoon in de winkel ligt is geen fraude maar puur realistisch!

Gewenste Oplossing:

Als AMAC een reële prijsopgave doet en de onderzoekskosten vergoed als ik de vervangende telefoon kom ophalen voor 286 euro.. Dan mag AMAC de oude telefoon uiteraard houden... Dan klopt het... want dan is de " pech" voor mijn dochter nog slechts het afschrijvingsbedrag dat de verzekering van de 286 euro af haalt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Amac over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door AlbertWest