Klacht: Verzekerd versturen? Bereid je voor!

son604 op 17 februari 2021 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

10 december 2020 een metalen typemachine verstuurd naar Italie, verzekerd want je weet nooit, dit kostte me 36,50 Eur. 24 december 2020 kwam het pakket aan, dat was redelijk vlot binnen de omstandigheden.
De typemachine was helaas op diverse plaatsen letterlijk gebroken, onherstelbaar.
Op 28 december 2020 heb ik de schade gemeld met het formulier van PostNl, met alle gevraagde info en foto’s. Na 7 weken vraagt PostNl weer opnieuw om alles op te sturen. En uiteindelijk weigeren ze iets te vergoeden, omdat ik geen foto’s kan tonen van de binnenverpakking. Die had ik wel verstuurd, maar dat was blijkbaar toch niet goed genoeg, hoe verzinnen ze het. Als een metalen voorwerp gebrokenaankomt, lijkt me duidelijk dat het de verantwoordelijkheid van PostNl is.
PostNl vraagt ook gegevens van de ontvanger, maar daar doen ze niks mee, dus bespaar je die moeite.
Advies: maak 100 foto’s van alle kanten, binnen en buiten.
Dit is nog geen garantie voor uitbetaling van de schade, want ze zullen wel weer wat anders verzinnen om er onderuit te komen.
Houd er rekening mee dat PostNL een groot lomp bedrijf is, die de kleine particulier gewoon laat barsten.

Bij duidelijke schade moet PostNl de schade vergoeden. Eigenlijk vin ik dat dat ook bij verzending onverzekerd zo zou moeten zijn. Anders moeten ze maar een ander beroep kiezen en geen pakketten meer versturen, want dat kunnen ze blijkbaar niet goed.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar PostNL over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door PostNL in behandeling genomen

Heeft op 17 februari 2021 om 13:55 geantwoord

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor uw bericht. Ik vind het heel vervelend dat een door u verzonden pakket beschadigd bij de geadresseerde is aangekomen Daarvoor bied ik mijn welgemeende excuses aan.

In onze administratie kan ik zien dat u hier al contact over heeft gehad met mijn collega en dat deze aan heeft gegeven dat er foto’s nodig zijn waarop te zien is hoe het pakket in de doos heeft gezeten en waar ook zichtbaar is welk opvul materiaal is gebruikt.

Het is erg belangrijk dat de zending in de doos goed beschermd is tegen hoge druk, stoten en trillen. Er mogen geen loze ruimtes in de doos zitten zodat de inhoud niet kan bewegen.

Om een schadevergoeding te ontvangen moet u aan kunnen tonen dat het goed verpakt is geweest.

Volgens mijn informatie heeft u geen foto’s van de binnenkant kunnen aanleveren. Hoe vervelend dan ook, als de verpakking niet toereikend is, wordt de claim afgewezen op basis van ondeugdelijke verpakking. Hier kunt u terugvinden hoe u een artikel goed kunt verpakken: postnl.nl/versturen/pakket-versturen/hoe-verstuur-ik-een-pakket/pakket-adresseren-en-verpakken/

Op het moment dat u als verzender aan alle voorwaarden heeft voldaan zullen wij overgaan tot vergoeden van de schade als het pakket verzekerd is verzonden.

Voor advies over de verschillende manieren van verpakken, verzenden en de voorwaarden van de verschillende verzendwijzen kunt u contact opnemen met de klantenservice via postnl.nl/klantenservice

Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Vriendelijke groet,

PostNL Klantenservice

son604

Heeft op 17 februari 2021 om 13:59 geantwoord

Als PostNl denkt dat dit een \"oplosssing\" is, dan vraag ik me af waarom ze denken dat ze pakketten kunnen bezorgen. Dat kunnen ze dus niet.

Alle klachten die gemeld zijn door son604