Mijn Klacht:
10 december 2020 een metalen typemachine verstuurd naar Italie, verzekerd want je weet nooit, dit kostte me 36,50 Eur. 24 december 2020 kwam het pakket aan, dat was redelijk vlot binnen de omstandigheden.
De typemachine was helaas op diverse plaatsen letterlijk gebroken, onherstelbaar.
Op 28 december 2020 heb ik de schade gemeld met het formulier van PostNl, met alle gevraagde info en foto’s. Na 7 weken vraagt PostNl weer opnieuw om alles op te sturen. En uiteindelijk weigeren ze iets te vergoeden, omdat ik geen foto’s kan tonen van de binnenverpakking. Die had ik wel verstuurd, maar dat was blijkbaar toch niet goed genoeg, hoe verzinnen ze het. Als een metalen voorwerp gebrokenaankomt, lijkt me duidelijk dat het de verantwoordelijkheid van PostNl is.
PostNl vraagt ook gegevens van de ontvanger, maar daar doen ze niks mee, dus bespaar je die moeite.
Advies: maak 100 foto’s van alle kanten, binnen en buiten.
Dit is nog geen garantie voor uitbetaling van de schade, want ze zullen wel weer wat anders verzinnen om er onderuit te komen.
Houd er rekening mee dat PostNL een groot lomp bedrijf is, die de kleine particulier gewoon laat barsten.
Gewenste Oplossing:
Bij duidelijke schade moet PostNl de schade vergoeden. Eigenlijk vin ik dat dat ook bij verzending onverzekerd zo zou moeten zijn. Anders moeten ze maar een ander beroep kiezen en geen pakketten meer versturen, want dat kunnen ze blijkbaar niet goed.
