Klacht: Vervolg eerdere klacht Clientenraad Menzis – nep afhandeling

op 24 maart 2013 over Menzis Zorgverzekeringen in de categorie Zorgverzekering

Hoewel ik dacht contact te hebben, en dus 3 plusjes opgaf, op het moment dat ik dacht mijn verhaal kwijt te kunnen, kreeg ik niets meer te horen. Niet eens, een: we hebben uw mail ontvangen. Dus, bij deze we beginnen opnieuw. Deze keer met achtergrond informatie.
Dus hieronder een kopie van mijn email.

Geachte mevrouw Degen, beste Judith,

Ten eerste bedankt voor het alsnog reageren op mijn vraag.

Zoals u vast begrepen heb, Ik ben verzekerd bij Menzis.
De laatste jaar zijn ben ik een aantal ‘zaken’ tegengekomen die bij herhaling/opstapeling me uiteindelijk dit jaar deden besluiten contact op te (willen) nemen met een clientenraad of andere soort orgaan via welke ik deze punten bespreekbaar kon maken.
Ik heb niet veel tijd, dus kort samengevat, hierbij de punten:

1. Over de zeer ongedetailleerde en vage factuur/nota vd kosten die ik moet betalen:
Bij navraag werd mij verteld dat Menzis mij geen gespecificeerde nota’s per post kon sturen. (?).
Deze keuze was gemaakt ter wille vd bescherming v. ‘mijn’ privacy, werd hier aan toegevoegd.
Dit is Menzis beleid.
Menzis vindt blijkbaar dat de Post de ‘privacy niet beschermd’. Bizarre, vind u niet?
Blijkbaar vind Menzis dat ik (en andere Nederlanders met mij) geen inzicht heb in hoe ik het beste met ‘mijn privacy’ kan omgaan.

Ik wil gedetailleerde facturen per post krijgen omdat ik wil weten waarom ik iets moet betalen en waarvoor.

Tenslotte, was dit niet de reden waarom heel Nederland de zorg ‘commercieel’ moest organiseren ?
Zo zou het volk weten hoe duur de zorg was.

Het allervreemdste wat ik vervolgens hoorde , als ik toch een gedetailleerde factuur wilde inzien.
Ik moest dat via ‘de Menzis pagina waar mijn facturen worden verzameld’ (of, hoe het ook mag heten).
Om toegang daartoe te hebben word ik door Menzis verplicht om me aan te melden bij DigiD.

Als iets niet veilig is voor de Privacy is het wel DigiD.

Ik (en met mij vele anderen) ben daarom niet van plan om me voorlopig daar aan te melden.
Ik vind dat ik het recht en de vrijheid heb om mijn privacy te beschermen. en toch mijn factuur in te zien. en te krijgen per post.

2. ik heb wel de ‘telefoniste’ gevraagd om de gegevens nogmaals te sturen.
Nooit ontvangen.

3. De betaling van eigen bijdrage wordt mij uit handen genomen:
Menzis vindt blijkbaar dat het het beter kan doen dan ik. Het bedrag wordt zonder mijn toestemming eerder gevraagd te hebben automatisch van mijn rekening gehaald.
Dat bericht krijg ik natuurlijk niet in december 2012 – toen ik nog van zorgverzek. kon veranderen.
Ook een zeer irritante brief.
Nog erger, ik moet zelf initiatief nemen als ik het anders wil.

DIt zijn de klachten die ik wil melden.
Ik heb geen tijd om dit in meer ‘groepsgerichte’ termen te formuleren.
Ik ga er vanuit dat u dat groepsgericht kan vertalen.

Staat in de brief.

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Menzis Zorgverzekeringen over deze klacht.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Menzis Zorgverzekeringen in behandeling genomen

Bericht van Menzis Zorgverzekeringen

7 jaren geleden - Beste 4openheid2S,Wat vervelend dat u niks meer heeft vernomen. Vanuit het dossier zie ik met wie er contact is geweest. Ik ga navraag doen bij deze collega en kom er zo spoedig mogelijk op terug.Met vriendelijke groet, Marielle Korver Webcareteam Menzis

Bericht van Menzis Zorgverzekeringen

7 jaren geleden - Beste 4openheid2s,Bij deze wil ik u laten weten dat uw klacht bij ons onder de aandacht is en in behandeling is genomen. U hoort zo spoedig mogelijk van ons.Met vriendelijke groet, Jeannette Nijdam Webcare Menzis

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Menzis Zorgverzekeringen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Menzis Zorgverzekeringen

Heeft op 19 april 2013 om 14:33 geantwoord

Er is contact geweest met een contactpersoon van Menzis. Telefonisch is er uitleg gegeven en besproken.

Alle klachten die gemeld zijn door 4openheid2S