Klacht: Vervoersbewijs

Ymkjen Gerlofsma op 17 december 2021 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Goedemiddag,

MIjn moeder maakte tot enkele jaren geleden zéér regelmatig gebruik van de Buurtbus Makkum – Hindeloopen (lijn 102). Mede door de Corona-tijd had ze een tijdje géén gebruik gemaakt van deze buurtbus. Nu zou ze vanmiddag met de buurtbus van Makkum naar Hindeloopen reizen en toen werd haar door de chauffeur verteld dat ze NIET mee mocht omdat ze geen OV – jaarkaart had!!!!!
Mijn moeder is 76 jaar en was helemaal in de war en over haar toeren, omdat ze hier helemaal niks van af wist! Ik had haar helemaal in tranen aan de telefoon.

Nu hebben wij er uiteraard begrip voor dat de digitalisering ook bij de buurtbus plaatsvindt, maar misschien had dit dan bekend gemaakt kunnen worden???

Persoonlijk zou ik het fijn gevonden hebben als de chauffeur haar deze keer ‘gewoon’ mee had genomen naar Hindeloopen en had gezegd dat ze in het vervolg met een OV – jaarkaart moest reizen.

Graag uw reactie.

Vriendelijke groet,
Gerda de Boer

Gewenste Oplossing:

Persoonlijk zou ik het fijn gevonden hebben als de chauffeur haar deze keer 'gewoon' mee had genomen naar Hindeloopen en had gezegd dat ze in het vervolg met een OV - jaarkaart moest reizen.

Ook zou ik het waarderen dat mijn moeder misschien nog een brief van Arriva krijgt, waarin medeleven wordt betoond door Arriva en waarin precies staat hoe ze evt. in het vervolg WEL met deze buurtbus kan reizen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Beste Ymkjen Gerlofsma, Wij vinden het jammer om te lezen dat je moeder een nare ervaring heeft gehad in een bus van ons. Wel denken wij dat er sprake is geweest van miscommunicatie. Het is namelijk nog steeds mogelijk om een los kaartje te kopen in de bus, echter alleen per pin. Kan het zijn dat je moeder een los kaartje met contant geld wilde kopen? Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL of via onze Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland. Met vriendelijke groet, Resh Medewerker Klantenservice

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 17 januari 2022 om 12:19 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Ymkjen Gerlofsma,

Helaas hoorden we niets meer van je.
Daarom sluiten we deze melding af.

Excuses voor het ervaren ongemak. Heb je nu of in de toekomst nog vragen over deze melding of een ander voorval, dan kun je contact met ons opnemen via onze Twitter-pagina onder @Arriva_NL, Facebook-account Arriva Nederland of ons online contactformulier op Arriva.nl.

Met vriendelijke groet,
^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Ymkjen Gerlofsma