Klacht: vervangen batterij

op 17 oktober 2016 over Batavus in de categorie Fietsmerken

Volgens het diagnoseformulier moeten wij de batterij van de elektrische fiets vervangen. In totaal werden met deze fiets 6.379 kilometer afgelegd waarvan 449 kilometer zonder ondersteuning. Dus netto kilometer met ondersteuning 5.930. We hebben deze elektrische fiets aangekocht op 21.05.2011. Betekent dat deze fiets heden 4,5 jaar oud is. Tijdens het verkoopsgesprek werd ons medegedeeld dat deze baterijen minstens tussen 7-9 jaar meegaan. De vervanging van de batterij kost inclusief de montage € 560,-.

Op basis van bovenstaande argumentatie zouden wij zeker de helft van deze kostprijs van de batterij willen recupereren. Bij aanschaf hebben wij twee elektrische fietsen van het merk Batavus gekocht. Deze fietsen, waren zeker uit het duurdere gamma. We kochten namelijk een Padova Easy Deluxe DE 2011.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Batavus

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Batavus nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Batavus

1 maand geleden - Geachte heer Janssen, We hebben uw klacht middels een privémail beantwoord. Met vriendelijke groet, Afdeling Consumenten Batavus BV

Alle klachten die gemeld zijn door Padova Easy Deluxe